Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

c# sorteer getallen?

goede middag leden, ik ben net begonnen met c# maar nou kom ik niet verder ik moet een programma maken dat de getallen sorteert en de grootste getal in een messagebox zet ik hoop dat ik uw voldoende heb geinformeerd


{
int getal1 = int.Parse(txtGetal1.Text);
int getal2 = int.Parse(txtGetal2.Text);
int getal3 = int.Parse(txtGetal3.Text);
int klein;
int groot;


if (getal1 > getal2)
{
getal2 = klein;
else
getal2 = groot;
}


if (getal1 > getal3)
{
getal3 = klein;
else
getal3 = groot;
}

if (getal2 > getal3)
{
getal2 = groot;
else
getal2 = klein;
}

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kijk eerst eens naar Math.Max , daarmee schrijf je alles al een heel stuk korter.

Math.Max(getal1,Math.Max(getal2,getal3)) geeft dan het grootste getal.

Als je echt wil sorteren, stop de getallen dan in een Array, en voer Array.Sort uit, dat werkt ook meteen voor meer dan 3 getallen.

Toegevoegd na 6 uur:
MessageBox.Show(String.Format("Het grootste getal is: {0}",Math.Max(getal1,Math.Max(getal2,getal3)));

dat zou moeten doen wat je wil.
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je voor je reactie maar ik sorteert de regel Math.Max(getal1,Math.Max(getal2,getal3)) gelijk of moet er nog wat achter komen te staan en in de opdracht staat dat de hoogste getal in eeen messagebox moet komen te staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartelijk dank het werkt dank u wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MessageBox.Show(String.Format("Het grootste getal is: {0}",Math.Max(getal1,Math.Max(getal2,getal3)));

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding