Hoe maak je een tweede achtergrond op een internetsite?

Op een internetsite wil ik 2x een achtergrond:

1. dat is de hoofdachtergrond (een plaatje .png)
2. dat moet de achtergrond worden achter de inhoud (teksten, plaatjes enzo, ook een .png)

Maar hoe zorg ik er nu voor dat de 2e afbeelding niet ook een achtergrond word zoals de eerste, dus over de hele pagina, maar alleen achter de teksten?

Heb totaal geen verstand van scripten, maar wil creatief bezig zijn met het maken van een site.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook moet het wel zo zijn, dat, wanneer ik wat toevoeg op een pagina, eronder bijvoorbeeld dat wel dat wel die 2e achtergrond ook uitbreid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit ligt er welk programma je gebruikt

Met frontpage (wat ik zelf heel vaak heb gebruikt deed ik het als volgt)

Zet je tekst in een tabel. en ga vervolgens naar de eigenschappen van je tabel en zet daar je raden uit of dunner, net wat je zelf het mooiste vind en kies vervolgens voor een tabel achtergrond, hier mee krijg je vervolgens allen de achtergrond te zien te groten van jou tabel..

kijk ook even rond om de site leejoo.nl
Hier heb ik heel veel van afgehaald en geleerd. zeker het kijken waard als je bezig bent met websites bouwen..

Succes met het veder bouwen van je website
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
Tabellen gebruiken we niet meer om een site te structureren, daar zijn div's voor.
Dan maak je een nieuwe div aan.
Die noem je dan bijvoorbeeld wrapper en in de stylesheet codeer je de maten en positie. Ook kun je daar de achtergrond van die div kiezen. Kijk eens op w3schools.com voor een handige tutorial.