Waar vind ik een rechten vrije kaart?

Ik werk aan een boek waarin ik een kaart moet verwerken. De kaart moet zonder plaatsnamen etc met alleen maar landschap. Google Earth biedt erg mooie kaarten en die mag je ook gebruiken mits je van die gegevens onderin je afbeelding plaats: dat wil ik echter voorkomen!

De bijgevoegde afbeelding is van Google. Zoiets zou ik graag rechtenvrij willen. Dus zonder dat ik de bron hoef aan te geven midden in de afbeelding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat nou zo bezwaarlijk, of wil jij de mensen laten geloven
dat je de foto zelf gemaakt heb ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat toch niet mooi!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is een roman waarin de schrijver graag het landschap wil laten zien. Dit zie je wel vaker in romans. Ik wil liever geen geld betalen voor een kaart of rechten te hoeven vermelden en ik was benieuwd of er zoiets bestaat.... dat is alles... Verder is het dus wel bezwaarlijk, omdat je als grafisch ontwerper graag een strakke afbeelding wil laten zien zonder dat daar nog weer tekst door heen staat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trouwens, ik zou best de rechten willen vermelden voorin het boek (daar waar in een roman altijd de gegevens staan).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet fictief. Ik moet van Israel een landschap foto hebben zoals de bijgevoegde afbeelding. Dus vanuit de ruimte zeg maar, en das een beetje lastig om zelf te doen. Het is dus een topografische kaart alleen dan zonder de topografie.... haha! Het doel is dat ik dan zelf de belangrijkste bestaande plaatsen uit de roman toevoeg aan de kaart met Photoshop.
Antoni
11 jaar geleden
Misschien weet de uitgever van je boek een oplossing!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ik al een oplossing gevonden heb. Bedankt voor jullie tijd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat jij bedoelt is GEEN landschapsfoto!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan wat je definitie is van een landschapsfoto...

Het beste antwoord

Laat je fantasie de vrije loop en teken zelf een imaginaire kaart.