Rij backup - Mysql in phpmyadmin?

Hallo, ik heb een eigen website en ik wil graag een back-up maken van mijn Mysql database, alleen wil ik maar een rij uit de tabel gebackupt hebben. Dus stel je hebt 3 rijen met ID - Naam - Mail

Stel dat ik alleen de gegevens uit de rij Naam wil hebben? Hoe moet ik dat dan doen? Ik krijg tot nu toe alleen maar backups van de hele tabel inclusief opbouw, maar ik wil dus alleen de gegevens backuppen uit de rij Naam.

Afbeelding ter verduidelijking:
http://i2.minus.com/jFVYs.PNG
stel dat ik dus alleen de gegevens uit de rij ''info'' wil backuppen?

Kan iemand me uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?

Bedankt alvast!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Anyway NL dat snap ik, maar ik bedoel dat ik alleen een rij wil hebben in dit geval de rij naam en niet alle andere gegevens van de andere rijen.... Weet dat ik rijen kan exporteren maar ik wil maar 1 rij exporteren en niet de hele tabel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt neem ik aan een kolom? Een manier zou kunnen zijn om de kolom van de tabel via een query te kopieren naar een andere tabel, en dan die te backuppen. Waarom is een volledige backup voor jou geen optie?

Het beste antwoord

Een backup van enkel een kolom werkt niet, maar je kunt wel bij mySQL commando ingeven en dat naar een bestand toeschrijven, zoals:
SELECT Naam FROM tabelnaam INTO OUTFILE '/map/namen.dat'
Zorg ervoor dat de user de juiste rechten hebt in de map waar je het bestand plaatst.

Wat makkelijker is dat je in phpMyAdmin mysql de betreffende tabel kiest en dan naar rechts tabblad Export.
Kies bij optie "Format" voor "CSV voor MS Excel" en klik "Go". Je krijgt dan een download aangeboden van je tabel die je opent met Excel en dan kun je eenvoudig de kolom met namen selecteren die je wilt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ik heb voor de laatste optie gekozen en ik heb nu de gegevens netjes vanuit een excel bestand gekopieerd naar een kladblok. Nu heb ik de gegevens apart van elkaar. ;-) Bedankt.