Ik ben bezig met een website vor een klant, de klant heeft al een bestaande site, hoe moet ik de site dan uploaden?

Ik ben bezig met een website vor een klant, de klant heeft al een bestaande site, hoe moet ik de site dan uploaden? Moet ik dan de ftp gegevens aanvragen bij de klant, dan de hele ftp leegmaken en de nieuwe website eropzetten? Of anders? En als ik nou bijvoorbeeld het nieuwsbericht wil wijzigen moet ik dan elke keer alle ftp bestanden verwijderen en alles er weer opnieuw opzetten? Want ongeveer per week wordt de site veranderd! Dankjewel alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik je geen cms?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik gebruik lm soft webcreator 5 pro en soms dreamweaver en ik weet niet als op webcreator een cms kan en ik weet ook niet hoe het in elkaar zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel 6 pro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult toch meer kennis moeten verkrijgen over ftp verbindingen en cms'. Over het algemeen zijn websites van bijv. Dreamweaver slecht in te bouwen in een cms, maar het kan wel! Dit vereist meestal wel enige kennis van html en php.

Antwoorden (2)

Daar heeft u een ftp file transfer programma voor nodig maar ook de gegevens van de klant om te kunnen inloggen.
Als het een volledig nieuwe site is moet u de oude volledig leeg halen en al uw files overdragen.
Bij evt veranderingen moet u enkel de pagina's overdragen waar iets aangepast is.
Als u een sjabloon gebruikt met css zal u in het beste geval enkel die moeten aanpassen en overdragen.
Voor de transfer word u gevraagt of u de oude wilt overschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangenomen dat je de gegevens van de klant hebt, om bij de hostingprovider in te kunnen loggen en dat de huidige site niet meteen weg gehaald mag worden, behoor je het volgende te doen;

1. Maak een back-up van de site zoals die momenteel online is.
2. Maak in de directory html_public een nieuwe directory aan waar je de nieuwe site wilt neer zetten. (Het begrip directory moet je als website-ontwerper kennen).
3. Zet de rechten van die directory goed (755). (Het begrip rechten moet je als website-ontwerper kennen).
4. Zet alle padnamen in de door jou ontwikkelde site absoluut. (Het begrip padnaam moet je als website-ontwerper kennen).
5. Upload de door jou ontwikkelde site.
6. Zet alle rechten voor de directories in die site 755 en alle bestanden 644 zodat iedereen via het wwweb de pagina's kan zien.
7. Open je browser en ga naar de oorspronkelijke website.
8. Tik achter de op dat moment zichtbare URL een / en de naam van de directory waar je je eigen site in hebt gezet. (Het begrip URL moet je als website-ontwerper kennen).
9. Nu kun je zien wat het geworden is.

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan beter de oude site in een nieuwe map plaatsen en de nieuwe in de root, lijkt mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat jullie een ander idee van root-directory hebben dan gebruikelijk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rootdirectory De root-directory is, wat plaats betreft, een absolute directory, het is namelijk de directory waarin zich alle directories bevinden. Bij een hostingprovider is de html_public geen root-directory, maar op z'n hoogst een sub-directory in een subdirectory in een subdirectory (etc) van de root.
De root zit veel meer aan de basis, en is gewoonlijk alleen door de admin-van-de-server -niet van de website- te benaderen. Met betrekking tot het verplaatsen van de "oude" website naar een hogere directory dan html_public; in de testfase is dat niet verstandig. Aangezien de vraagsteller de nieuwe site duidelijk nog niet geUpload heeft, is deze nog in testfase.
In dat geval moet de oorspronkelijke website blijven functioneren, en doe je het testen van jouw ontwerp vanaf een andere plek in die account, waar de bezoekers niet gestoord worden als er iets mis gaat. Om te zorgen dat alle scripts, stylesheets en PHP toch blijven werken moet je je pad-namen absoluut zetten. Pas als het nieuwe ontwerp correct functioneert en je klant ongeveer 100% tevreden is kun je, in overleg met de klant, tot oplevering over gaan en de "oude" website vervangen.