Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je css makkelijk verminderen, zonder werking te verwijderen?

Ik heb CSS Code voor een menu, deze is echter dus danig groot dat ik het graag wil verminderen, zonder de werking te verpesten.

Hiervoor zoek ik iets dat css kan verminderen, door eventueel te kijken naar de HTML.

Voor de zekerheid heb ik de code online gezet: http://pastebin.com/VkXfGuZA

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je geprobeerd de volgende code aan te passen ? :
    Dus width en height.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee nee, dat bedoel ik niet, ik wil het aantal CSS regels verminderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah okay, sorry!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Qua grote valt dit toch wel mee toch? Dit gaat om enkele kilobytes, een minimale grote dus. Zeker als je bedenkt dat praktisch iedereen een breedband verbinding heeft zelfs mobiel internet kent hoge snelheden.

Om de grote te beperken kan je een CSS shrinker gebruiken. Er zijn daar verschillende van in omloop ik heb er één bij de bronnen gezet. Deze wist de huidige CSS met ruim 16 procent te verkleinen.

Verder kan je nog je CSS gebruik optimaliseren. Bij bronnen heb ik twee artikelen gezet die je daar mee op weg kan helpen. Het is namelijk nogal breed en je kan er vrij ver mee gaan.

Persoonlijk zou ik, als ik jouw was gewoon die shrinker gebruiken en mijn tijd niet teveel besteden om iets een paar bytes kleiner te maken. Naar mij mening weegt die tijd niet op tegen de voordelen (als die er al zijn).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk niet dat er zoiets bestaat, dat dit algemeen kan oplossen. Je moet ook weten wat je wilt en functioneel kunt missen.
Iemand kan zeggen haal die regel weg. Maar dan krijg je misschien een kleur, lettertype, grootte of wat dan ook, wat je niet wilt.

Ik denk dat de enige manier is om je zelf (wat) in CSS te verdiepen, en uit te proberen. Dan bij elke wijziging te testen wat het effect is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding