Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe installeer ik de iDeal module succesvol in Prestashop?

Ik wil in mijn webshop graag iDeal installeren, maar krijg steeds de volgende foutmelding:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user '******'@'localhost' (using password: YES) in /home/******/domains/domeinnaam/public_html/idealcheckout/includes/init.php on line 40
ERROR: Access denied for user '******'@'localhost' (using password: YES)

FILE: /home/******/domains/domeinnaam/public_html/idealcheckout/includes/init.php

LINE: 40


(Ik heb de naam veranderd in 'domeinnaam', omdat de webshop nog niet actief is).

Nu heb ik line 39,40 en 41 opgezocht en daar staat dit:


39
// Connect to database

40
mysql_connect($aIdealCheckout['database']['host'], $aIdealCheckout['database']['user'], $aIdealCheckout['database']['pass']) or die('ERROR: ' . mysql_error() . '

FILE: ' . __FILE__ . '

LINE: ' . __LINE__);

41
mysql_select_db($aIdealCheckout['database']['name']) or die('ERROR: ' . mysql_error() . '

FILE: ' . __FILE__ . '

LINE: ' . __LINE__);


In bovenstaande tekst heb ik niets aangepast.

Ik kom er maar niet uit waarom ik die foutmelding krijg. Iemand die me kan helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hallo!,

Volgens mij zie ik het al, in lijn 40 moet een mysql database worden ingevoerd. Alle gegevens van die database moeten dan worden in gevuld op de plek: pass, user, database en host

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Het werkt niet, heb de gegevens ingevuld (naar mijn mening klopten ze), maar ik krijg dezelfde foutmelding..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dat is jammer...
Ik zou het verder eigenlijk niet goed weten.
Ik hoop voor je dat iemand anders het goede antwoord voor je heeft ;)
De foutmelding duid erop dat de op je/de database geregistreerde gebruiker geen toegang heeft.

Dit kan betekenen dat je wellicht een verkeerde database hebt opgegeven, dat je een verkeerde inlog/wachtwoord combinatie hebt meegegeven, of dat de gebruiker in zijn geheel niet bestaat.

Als je voor regel 40 het volgende neerzet, dan kun je de inhoud lezen van de drie variabelen in de array $aIdealCheckout:

echo "
Host:
";
echo $aIdealCheckout['database']['host'];
echo "

User:
";
echo $aIdealCheckout['database']['user'];
echo "

Password:
";
echo $aIdealCheckout['database']['pass'];

Verder ben ik niet echt bekend met deze "iDeal module", en weet ik ook niet waar/hoe je een waarde hebt toegekend aan $aIdealCheckout, dus verder zou ik het ook niet weten. :)

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding