Hoe echo ik iets wat in een mysql database staat?

Ik heb een kolom gemaakt die naam heet, maar die naam wil ik nu op mijn site printen, ik maak eerst connectie met de database in het php script, dan doe ik het volgende:
$resultaat = mysql_query("SELECT naam FROM $tabelnamen");
echo $resultaat;

Ik krijg als uitkomst Resource Id #1.... Weet iemand wat ik fout doe? Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

while($row = mysql_fetch_row($resultaat)
{echo $row[0], $row[1] *tot het aantal gegevens in de query*}

hierdoor print je zolang totdat alle gegevens opgehaald zijn uit de query.

Toegevoegd na 3 minuten:
dus bijv.

$query : "SELECT voornaam, achternaam FROM deelnemers";
$resultaat = mysql_query($query)
while($row = mysql_fetch_row($resultaat)
{print("$row[0] $row [1]"}

nu print hij zolang voornaam ($row[0]) en achternaam ($row[1]) totdat hij leeg is (door de while-functie)

Toegevoegd na 4 minuten:
$query = natuurlijk en geen dubbele punt

Toegevoegd na 5 minuten:
$query = natuurlijk en geen dubbele punt

Toegevoegd na 5 minuten:
print is eigenlijk hetzelfde als echo. Dus bij echo alleen "" neerzetten zoals jij het gewend bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb daar nog geen ervaring mee, en ben ook maar een groentje op dit gebied ;) wat ik alleen wel geleerd heb is dat googelen vaak helpt. Zo heb ik dit voorbeeld gevonden. http://stackoverflow.com/questions/4968927/adding-session-variable-into-mysql-query-using-php misschien kun je heir iets mee, en anders, google even de woorden "php log in username session mysql" er staan ontzettend veel voorbeelden en simpele tutorials in :)
$tabelnamen = "accounts";
$query = mysql_query("SELECT naam FROM $tabelnamen");
while($resultaat = mysql_fetch_array($query))
{
echo "Naam: " . $resultaat['naam'];
//Je kan ook $resultaat[0] gebruiken, dat is dus de 1e kolom die getoond wordt van die query
}