Hoe echo ik iets wat in een mysql database staat?

Ik heb een kolom gemaakt die naam heet, maar die naam wil ik nu op mijn site printen, ik maak eerst connectie met de database in het php script, dan doe ik het volgende:
$resultaat = mysql_query("SELECT naam FROM $tabelnamen");
echo $resultaat;

Ik krijg als uitkomst Resource Id #1.... Weet iemand wat ik fout doe? Bedankt alvast!

Weet jij het antwoord?

/2500

while($row = mysql_fetch_row($resultaat) {echo $row[0], $row[1] *tot het aantal gegevens in de query*} hierdoor print je zolang totdat alle gegevens opgehaald zijn uit de query. Toegevoegd na 3 minuten: dus bijv. $query : "SELECT voornaam, achternaam FROM deelnemers"; $resultaat = mysql_query($query) while($row = mysql_fetch_row($resultaat) {print("$row[0] $row [1]"} nu print hij zolang voornaam ($row[0]) en achternaam ($row[1]) totdat hij leeg is (door de while-functie) Toegevoegd na 4 minuten: $query = natuurlijk en geen dubbele punt Toegevoegd na 5 minuten: $query = natuurlijk en geen dubbele punt Toegevoegd na 5 minuten: print is eigenlijk hetzelfde als echo. Dus bij echo alleen "" neerzetten zoals jij het gewend bent.

$tabelnamen = "accounts"; $query = mysql_query("SELECT naam FROM $tabelnamen"); while($resultaat = mysql_fetch_array($query)) { echo "Naam: " . $resultaat['naam']; //Je kan ook $resultaat[0] gebruiken, dat is dus de 1e kolom die getoond wordt van die query }

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100