Hoe krijg ik een plaatje helemaal op beeld in windows movie maker?

Ik wil een diashow maken maken in windows movie maker die vierkant zijn. Daardoor blijven er aan de zijkanten zwarte balken over, is er een manier om die op te vullen met hetzelfde plaatje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Je zou je plaatje kunnen vergroten totdat ze beeldvullend zijn, dan valt er echter wel een stuk van de boven/onderkant af. Filmpjes hebben altijd een dimensie van 4:3, bijvoorbeeld 640x480, 800x600, 1600x1200, 2400x1800.

Als je bekend bent met fotobewerkingssoftware (GIMP, Photoshop of een alternatief) is het wellicht een leuke optie om je afbeeldingen te bewerken in de resolutie van je film(afhankelijk van je moviemaker instellingen) Je zou dan het vierkante afbeelding in het midden kunnen plaatsen, deze kopieren in een nieuwe laag (achter de originele afbeelding) deze vervolgens groter schalen (beeldvullend) en er een flinke blur overheen gooien. Je krijgt dan een mooi beeldvullend effect die vooral goed werkt met foto's.