Is er een manier om achteraf de overgangen in Windows Movie Maker te verkorten?

Ik vind m'n filmpje net wat te lang. Ik heb al wat geknutseld aan de lengte van de fragmenten en denk nu nog wat winst te halen door de overgangen niet 1.25 (standaard overgangslengte van WMM), maar bijvoorbeeld 0.50 te laten duren. Alleen kan ik ze op het storyboard niet 'oppakken' en verkorten en in het WMM-menu zie ik ook geen mogelijkheden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ik weet niet welke versie van wmm jij hebt, maar ik heb versie 2.6. Bij kun je gewoon klikken op de overgang op het storyboard, het balkje onder de video's met de naam van de overgang erin, en dan aan de linkerkant van het balkje kun je slepen. Als je hem langer maakt duurt hij langer, maak je het balkje korter duurt hij korter. Je kan het net als elke andere clip slepen zodat hij langer of korter wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb versie 6.00.6002. Maar daar ligt het niet aan: ik heb geen overgang met effecten gekozen; ik heb het over de overgang die standaard tussen twee clips staat. Ik heb daar voor de 'mooi' uitfaden en infaden staan, maar ik vind dat-ie er te lang over doet. Ik zie de overgang op m'n storyboard staan, maar kan er niets mee. Op de tijdlijn staat niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is het enige wat ik me kan bedenken de clips verder over elkaar heen slepen zodat het minder lang duurt. Dan wordt er alleen wel eerder gefade.
En het werkt bij mijn versie ook om te klikken op videoeffecten, en dan het effect uitfaden meerdere keren toe te voegen. Hoe vaker je een effect toevoegt, hoe sneller het gaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit ook al bedacht; het is niet wat ik wil en zoek, maar ja..
Handig is om eerst even om te schakelen van Storyboard naar Tijdlijn door op het pijltje naast Storyboard te klikken. Zoals de naam "Tijdlijn" al doet vermoeden: daar kun je de tijd het makkelijkste aanpassen.

Je begint met (een paar keer) op het vergrootglas te klikken, zodat je écht nauwkeurig kunt bijsnijden. In afbeelding 1 staat welke overgang je hebt gekozen (in mijn geval dus even de Cirkel). Klik met je linker muisknop op dat woord, zodat je de overgang markeert en ermee aan de slag kunt. (Zonder eerst te markeren kun je die overgang niet aanpassen). Ga dan met je muis naar de linkerkant van de overgang totdat twee rode pijltjes verschijnen die aangeven dat je de lengte van de overgang kunt aanpassen (afb. 2). Als je de pijlen naar rechts schuift, kun je de overgang inkorten en meteen aflezen hoeveel seconden hoeveel seconden overblijven.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn overgangen staan niet op 'overgang' van de tijdlijn. Ik heb nl geen geen overgang met effecten gekozen. Ik heb simpel gekozen voor uitfaden/infaden , maar ik vind dat-ie er te lang over doet. Ik zie de overgang op m'n storyboard staan, maar kan er niets mee. Op de tijdlijn staat niets.
Pieter2011
11 jaar geleden
Het is me (nog) niet helemaal duidelijk. Ik denk dat we dezelfde versies van WMM hebben (60.6002). In-/uitfaden is geen overgang en is dus niet bedoeld om tussen 2 fragmenten te plakken, maar moet je gebruiken voor het begin/eind van een video. In mijn versie van WMM (het lastige is dat er daarvan wel drie bestaan) komt in-/uitfaden ook niet bij overgangen voor, wel het (vergelijkbare) vervagen. En die tijdsduur kun je, net als in mijn voorbeeld, gewoon verkleinen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, nee, dat bedoel ik niet. En de standaard overgangen vind ik wat 'kinderachtig': oplossen in de vorm van een sleutelgat enzo...