Mijn afbeeldingen gaan niet automatisch naar de volgende rij in mijn html document, ik gebruik php en mysql. Hoe kan ik dit oplossen?

De situatie ziet er als volgt uit:

PHP-bestand
?>
$query = "SELECT naam, linkafbeelding FROM rij ORDER BY id";
$table2 = '

';

if ($query_run = mysql_query ($query)) {

while ($query_row = mysql_fetch_assoc($query_run)) {
$naam = $query_row['naam'];
$linkafbeelding = $query_row['linkafbeelding'];

$table2.= '';
}$table2.= '
'.$naam.'

';

} else {
echo mysql_error();
}

?>

CSS-bestand
#div1 {width:652px; height:1000px; background-color:yellow; float:left; margin-bottom:10px;}

HTML-bestand

Europese kranten

Verder werkt dus alles gewoon alleen komen de afbeeldingen in één lange horizontale rij terect, terwijl ik wil dat de vijfde afbeelding automatisch naar de volgende regel gaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet wel de plaaqtjes tellen en dan na de vierde een nieuwe rij beginnen...

De regel $table2 = ’’; moet $table2 = ’
’; worden

En tussen de regels

while ($query_row = mysql_fetch_assoc($query_run)) {
$naam = $query_row[‘naam’];

neem je een teller op:

while ($query_row = mysql_fetch_assoc($query_run)) {
$teller +=1;
if ($teller = 5){
$table .= '';
$teller = 1;
}

$naam = $query_row[‘naam’]; (Lees meer...)
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt en in één keer duidelijk!

Andere antwoorden (1)

Er gebeurt precies wat de 'while'-moet doen. Er wordt een tabel gemaakt met elke foto met naam in een cel. Wanneer je wilt dat er na vijf foto's een nieuwe rij begint, zal je op de een of andere manier moeten bijhouden wanneer dat is en vervolgens een
moeten laten toevoegen aan de code.

Je zou een if aan het einde van de while kunnen toevoegen die dit doet. (Lees meer...)