Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je mooie professionele visitekaartjes die nog aanpasbaar zijn?

Voor een opdracht van school moet ik voor een echte opdrachtgever o.a. visitekaartjes maken. Nu is het zo dat als ik de standaard templates van word gebruik ik ze maar moeilijk kan aanpassen en dat ik ze niet professioneel vind ogen.

De visitekaartjes moeten aanpasbaar zijn zodat ze aanpasbaar zijn voor het bedrijf en ze voor ieder personeelslid het kaartje persoonlijk gemaakt kan worden.

Nu kan ik het wel in indesign maken, maar de opdrachtgever beschikt niet over deze programma's.

Hoe kan ik nou het beste een professioneel ogend visitekaartje maken dat de opdrachtgever later altijd nog aan kan passen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je Publisher op je pc hebt staan zou ik die gebruiken, anders kun je met Gimp/Photoshop (gebruik lagen) en www.cooltext.com wel wat in mekaar flatsen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij bedrijven worden visitekaartjes vaak gedeeltelijk gedrukt en deels geprint. Op een vel papier (A4- of A3-formaat) past, naast en onder elkaar, een x-aantal visitekaartjes. Het bedrijfslogo staat bij alle kaartjes op dezelfde plek, terwijl de overige gegevens (naam, functie, naam/adres van het bedrijf/vestiging, telefoonnummer en e-mailadres) per gebruiker verschillend zijn.

Als het bedrijf een goede kleurencopier/printer heeft, is het mogelijk om zowel het bedrijfslogo als de overige gegevens in één keer te printen. Vaak wordt daar toch niet voor gekozen, maar worden vellen waarop het bedrijfslogo (in x-voud) staat en waarop de snijlijnen al zijn aangegeven, voorbedrukt aangeleverd door een offsetdrukker. Reden is dat het bedrijfslogo soms is uitgevoerd in een bepaald percentage van een pms-kleur, en dat ziet er vaak niet fraai uit wanneer het wordt geprint.

Het bedrijf beschikt over sjablonen waarin de overige gegevens kunnen worden ingetypt. Dan staan ze automatisch (in x-voud) op de juiste plekken op het A4- of A3-vel. Die wisselende gegevens kunnen dan met een goede copier (meestal in 1 kleur: zwart) op de vellen worden geprint.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding