Waarom verbind mijn phpcode niet met de mysql database?

Dit is de code:

$conn_error = 'Could not connect to database'

$mysql_host = 'localhost';
$mysql_user = 'root';
$mysql_pass = '';

@mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ($conn_error);

echo 'Connected!'

?>

Maar in Google Chrome wordt gewoon de hele bovenstaande code weergegeven in plaats van: Connected!

De tutorial die ik volg is deze: http://www.youtube.com/watch?v=i5mAbluLyJA

Ik heb het xampp_start.exe gewoon openstaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er kunnen hier 2 dingen aan de hand zijn:

1) Je hebt de file geen extensie .php gegeven
2) Je hebt de file lokaal geopend en niet via je webserver. Dus in je browser staat wellicht file:///voorbeeld.php , terwijl je via http://127.0.0.1/voorbeeld.php je file moet openen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Zet de file in c:\xampp\htdocs (of elders als je xampp op een andere manier/plaats hebt geinstalleerd)
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eerste geval bij mij klopt gewoon, het bestand staat in een .php
Het tweede geval was inderdaad niet het geval, maar het openen van de file via http://127.0.0.1/test.php werkt ook niet. Moet ik het bestand dan nog in een andere map zetten dan het nu staat(: Documenten)?
gvrox
11 jaar geleden
Het moet uiteraard in de webdirectory staan van je server; bij xampp is dat zoiets als c:\xampp\htdocs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, maar ik ben er nog niet helemaal, want er komt nu een melding: Parse error: syntax error, unexpected '$mysql_host' (T_VARIABLE) in C:\xampp\htdocs\series\databases\test.php on line 5
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was vergeten een ; te plaatsen na 'Could not connect to database', dus vandaar. Hartstikke bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt!