Hoe maak ik een *.nl site aan op het internet?

Het maakt niet uit of het duur is, of juist gratis (dat natuurlijk het liefst).

** Ik heb géén zin om al mijn PC geheugen weg te gooien aan Dreamweaver! **

Toegevoegd na 20 uur:
Bij nader inzien zou Dreamweaver misschien goed genoeg zijn, maar dan heb ik daar nog een vraag over:

Kan je met Dreamweaver een domein op het internet aanmaken zonder te betalen, en rechtstreeks uit Dreamweaver?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een .nl naam kan je registreren bij elke provider in Nederland en kost ongeveer 25 euro per jaar aan administratiekosten. Je moet dan eerst nadenken over de naam van je website bijv. http://www.som.nl en nagaan of die al bestaat.

Naast de domeinnaam heb je webruimte nodig om je webpagina's weg te zetten. Het is normaal gesproken niet zo dat mensen de bestanden die jij op jouw computer bekijken. De bestanden staan bij een zogenaamde provider. Je huurt die webruimte op maand of jaarbasis.

Je noemt dreamwaver, dat is een programma om webpagina's in elkaar te knutselen. Die applicatie heeft niet zo veel geheugen nodig.

Daarnaast is het leuk als je e-mail kan ontvangen op je domeinnaam, bijvoorbeeld info@som.nl Daarvoor heb je een abonnement nodig op de mailserver.

Bij het al eerder genoemde www.mijndomein.nl kan je controleren of je website al geregistreerd is en kan je ook webruimte krijgen en e-mail. Dat bieden de meeste providers, maar deze is wel de goedkoopste denk ik, want het totaalpakket inclusief de domeinnaam, webruimte én e-mail kost iets van 30 euro per jaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Omdat mijndomein nu wel wat erg veel reclame krijgt, noem ik ook wat anderen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken zelf geen andere, maar een optie tot vergelijken is natuurlijk nooit weg ;-)

Andere antwoorden (2)

Je bedoelt je eigen domeinnaam?

Ik heb de mijne bij mijndomein.nl voor € 29,95 per jaar, compleet met webspace. Je kunt jouw eigen domein al laten 'parkeren' voor €9,95 per maand.

Alle scripts die ik nodig heb voor mijn website worden onderteund, ik vindt het gebruiksvriendelijk, en ben er dus zeer tevreden over.

Toegevoegd na 39 seconden:
ondersteund
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou toch eerder kiezen voor www.webreus.nl daar heb je 300mb voor 10 euro per jaar. Zit er al 3 jaar bij en nooit enig probleem.