Ik wil een eigen, sobere, stijlvolle website bouwen. Weet iemand waar en hoe ik dat kan doen? Ik heb nul kennis, en een hekel aan standaard websites.

Ik wil dus geen standaard site. Mij staat voor ogen: voorpagina: een witte achtergrond (dus volledig wit), met op de voorgrond een aantal linken geschreven in een aantrekkelijk lettertype, en elke link verwijst naar een foto gallery. Dus naar volgende pagina's met foto's die eerst gezamenlijk te zien zijn, ook weer tegen een witte achtergrond. De foto's zijn afzonderlijk aan te klikken naar afzonderlijke pagina's met vergrotingen. En verder onderaan elke pagina een link terug naar de beginpagina. Ik wil nadrukkelijk geen toeters en bellen als mooie kleurtjes, teksten in balken, kaders, thema's op de achtergronden, kortom niet ter zake doende drukte. Voor zover ik begrijp ben je bij veel mogelijkheden die er bestaan veroordeeld tot die standaard oplossingen. Dus vroeg ik me af of bij die standaard sites, mocht ik mij daar toch toe veroordeeld zien, het mogelijk is om al die toeters en bellen die ik net genoemd heb, in het wit weer te geven, zodat ze wegvallen? Ik hoop dat er iemand is die mijn vraag begrijpt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor de duidelijkheid: ik wil hem zelf bouwen....

Toegevoegd na 21 uur:
Heel erg bedankt voor alle antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent natuurlijk helemaal NERGENS toe 'veroordeeld'; hooguit veroordeel je jezelf tot beperkingen door op de poeplap te willen blijven zitten, maar voor wat geld kun je een hoop voor elkaar krijgen, hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp dat ik wel wát geld moet investeren, en daartoe ben ik natuurlijk ook bereid. Maar de kosten en de baten moeten met elkaar in evenwicht zijn. En uiteraard ben ik nergens toe veroordeeld. Alles is een kwestie van keuze. Ik stel het overdreven om mijn punt duidelijker te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NVU is gratis hoor ; het enige dat het kost is tijd. En wat papier om de handleiding uit te printen eventueel, maar ik heb het gewoon 'al doende' geleerd, en ging pas later op zoek naar kleine specifieke dingetjes in de handleiding - en op het forum ; nog sneller :lol:

Het beste antwoord

Je hebt twee opties :

- je verdiept je er alsnog in zodat je wel een klein beetje kennis hebt, en bouwt met een (vaak gratis te downloaden, in elk geval probeerversie) WYSIWIG programma om websites te maken zelf iets dat helemaal aan je eisen voldoet.

- Je schrijft PRECIES op wat je wilt en laat het doen. Dat heeft echter wel een prijskaartje. Een sobere pagina is niet per definitie een simpele pagina.

Zelf heb ik altijd graag gewerkt met Nvu van Mozilla ; combinatie van gratis en wel heel uitgebreid, en een prima forum waar je terecht kunt voor hulp en een duidelijke handleiding, EN ook in het Nederlands. Maar als je even zoekt, zijn er zeker meer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Persoonlijk moet ik overigens eerlijk zeggen dat ik het werken met NVU duidelijker en makkelijker en veel vrijer vindt dan werken met standaard websites die je (zogenaamd) kunt 'aanpassen'. Veel gedoe, gezoek en gedonder, en nooit het resultaat dat je ECHT wilt. Eigen bouwsel kun je tot op de milimeter finetunen, en al werkende leer je steeds meer bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom die min.
Prima antwoord. Nvu is prima voor mensen die er niet veel kennis van hebben.
(en toch een stuk sneller als het ouderwetse kladblokje met html- en php).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond het altijd heerlijk werken - al was het wat stoeien in het begin - maar op een gegeven moment kon ik er mee lezen en schrijven.
Ideaal vind ik dat je in het 'onderwaterscherm' in HTML kleine dingetjes met de hand kunt wijzigen en invoegen, die je in het WYSIWYG-gedeelte niet altijd lukken. En stukje bij beetje leer je zo kleine dingetjes bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk is het geen dreamweaver, maar het prijsverschil is dan ook wel GIGANTISCH, en uit de vraag blijkt wel dat ze geen overdreven grafische eisen stelt. Dan is NVU eigenlijk gewoon perfect. Ik had indertijd een site met pagina's vol fotootjes die aangeklikt naar uitprintbare (PDF)-patronen verwezen. Werkte perfect. Moet er eigenlijk weer eens mee aan de slag......ben al 3 jaar offline.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NVU werken ze niet meer bij heb ik begrepen. Ik heb zelf ooit Kompozer gedownload, weet iemand of dat nog steeds min of meer up to date is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan met mijn bijna 8 jaar oude versie van Nvu eigenlijk nog steeds alles wat ik wil....
Dat alsmaar bijwerken betekent ook alsmaar bijleren ; mannenspeelgoed.
If it ain't broken, don't fix it ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Andere antwoorden (6)

WYSIWYG web builder is perfect! http://www.wysiwygwebbuilder.com/nl/
Kan ik je echt aanraden en is niet duur....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op wix.com of bouw een Wordpress site, hier is heel veel variatie in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frontpage van office is gebruiksvriendelijk en je hoeft geen moeilijke codes te kennen of te gebruiken dat doet het zelf allemaal invoegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik een domein kopen (.nl, .com etc.) bij bijvoorbeeld TransIP met host (cPanel). In cPanel heb je een hele makkelijke What You See Is What You Get html-editor, zodat je je website kan bouwen alsof het een word document is. Je kunt dan snel je website publiceren en je hebt een professioneel domein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank, dat ga ik onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met / in je cPanel een website bouwen ???
Of zit er in je cPanel van precies DIE provider een eigen editor ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niks? Ja ik heb geen idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet hoor ; ik ken deze niet. Ik heb wel een paar fora gehad) en ken Panel om dingen op je domein te regelen, maar een websitebuilder is me daar nooit opgevallen, dus die kan net toevalig bij deze provider zitten. Een domein kost trouwens wel geld ; dat moet je natuurlijk wel willen, Je betaald voor de hosting en voor de URL.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In cPanel (wat bij je host zit wat je bij transip koopt) zit een ingebouwde wysiwyg editor.
als je het echt simpel wilt zonder toeters en bellen kan ik je www.webs.com aanbevelen. Je kan er zelf een simpele site maken en het e.e.a. aanpassen naar je eigen smaak, of je koopt er een domeinnaam en je doet er precies hetzelfde. De suitebuilder is heel makkelijk: je ziet meteen hoe je website eruit ziet, terwijl je hem bewerkt. Zowel bij de gratis versie als bij de gekochte versie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank. Ik ga het onderzoeken.
Hoi anne
Ik ben heb me recentelijk verdiept in het maken van mijn eigen website. Net als jij heb ik ook weinig verstand van coderen enzo. maar na wat zoekwerk kwam ik uit bij Hostgator dit is een website waar je allerlei programma's
vindt met uitgebreide uitleg. Ook kun je hier gelijk een domeinnaam (je website naam) ''kopen''. dit kost zo'n 7 euro per maand. Met Hostgator kun je gemakkelijk Wordpress instaleren, dit programma is een van de meest gebruikersvriendelijke websitebuilder die er is.
Er zijn zat filmpjes te vinden op youtube waar in stap voor stap word uitgelegd hoe je een custom website maakt.

Nog een tip als je met Hostgator gaat werken, als je bij het maken van je domeinnaam de
Coupon code: yougator50 invult krijg je gelijk $10 korting ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor het antwoord, ik ga het onderzoeken.