Hoe bereik ik de game wereld met webdesign en development?

Ik probeer meer websites en designs te verkopen en ik probeer mijn markt uit te breiden door middel van de game industrie.
Hoe kan ik deze het beste bereiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Begin met een mooi voorbeeld te maken van een game portfolio pagina. Waar dus thumbnails, gameplay video's en tekst met uitleg mooi uitkomen. Dit moet handiger zijn dan een gewone portfolio voor stilstaande afbeeldingen, die zijn er al zat. Probeer dus te bedenken wat er voor games allemaal handig is om te laten zien.

Behalve een handige portfolio pagina willen game studio's over het algemeen ook iets meer creatieve websites. Ik weet niet of je nu veel strakke websites hebt, allemaal netjes binnen de kaders, maar probeer dus een paar voorbeelden te laten zien waarbij bijvoorbeeld illustraties of animaties geïntegreerd zijn met de vormgeving van de website. En dan bedoel ik niet een leuke header, maar echt buiten de rechthoekige kaders die je vaak ziet. Waarschijnlijk werk je wel met een CMS? Probeer dan wel de randen op te zoeken wat qua creativiteit wel mogelijk is.

Verder zijn er niet zo heel veel game studio's in Nederland en zou je die allemaal kunnen bellen of een folder kunnen sturen, maar die hebben natuurlijk allemaal al een website. Je zou beginnende game designers een leuk aanbod kunnen doen? Misschien via het prikbord bij game opleidingen?

Verder zijn er best veel bijeenkomsten, zoals Game in the City, Game festival, Global Game Jam. Eerste 2 zou je heen kunnen gaan en met mensen praten en visitekaartjes uitdelen, laatste moet je echt meedoen of je moet een GGJ locatie sponsoren. Dit hoeft niet veel te kosten en misschien mag je dan flyers neer leggen of je krijgt een link terug naar je website.