Wie weet een goed handboek voor php? Ik ben helemaal nieuw dus html zou ook handig zijn met opdrachten erin. Wie helpt mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik kan je beter aanraden om voor PHP te kijken naar W3schools, gezien de boeken vaak fouten bevatten om onlogische programmeermethodes.

De site phptuts.nl is zeker een aanrader om eens door te lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Websites maken begint altijd met het onder de knie hebben van HTML. Van daar uit kun je dan verder uitbreiden, bijvoorbeeld naar PHP. Maar CSS is eigenlijk stap 2. Je hebt niks aan PHP leren als je geen HTML kent.
De volgende bronnen geven je een basis cursus HTML (kijk bij tutorials).

Toegevoegd na 1 minuut:
En als boek voor PHP kun je eens zoeken naar "PHP 5 in 10 minuten" van Van Hagen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als boek voor PHP kun je eens zoeken naar "PHP 5 in 10 minuten" door Van Hagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen kennis hebt van HTML&CSS is er geen goede boek voor jou over PHP. Ik raad aan om HTML en CSS de basis(ISBN 978-90-430-1655-1) te gebruiken in dat boek word stapsgewijs van begin tot eind uitgelegd hoe je een website maakt en hoe HTML&CSS werkt. Je kunt met HTML&CSS dingen bereiken op verschillende manieren, dus de een doet het zo, de ander doet het zo. in het boek word dit hartstikke goed uitgelegd.

Het lijkt me het slimste om met PHP te beginnen als je HTML en CSS de basis onder de knie hebt, dat je weet hoe je er mee om moet gaan. Hier zijn verschillende boeken voor en vaak zijn de boeken al outdated omdat er veel simpelere manieren zijn of dat PHP inmiddels al geupgrade is, dus als je een boek neemt, let dan op uit welk jaar die is gekomen, ik kan je hier geen suggestie voor geven omdat ik zelf met een boek uit 2009 heb gewerkt en veel van deze methodes niet kloppen, onlogisch zijn of gewoon simpelweg makkelijker kan. Hiervoor geld ook dat er veel informatie te vinden is op het internet.

Als je het basis programmeren kent dan is het makkelijk om in PHP te stappen, wat je dan gewoon moet weten is hoe PHP in elkaar zit en hoe je het gebruikt.