Hoe leer je als beginner java?

Ik wil graag java gaan programmeren ik weet niet waar ik moet beginnen. Het liefst gratis wel natuurlijk!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Door naar de bibliotheek te gaan, en daar een boek "Java voor dummies" te lenen (of ter plekke te lezen als je geen abonnement hebt).
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb mijzelf ook ooit leren programmeren, maar zonder opleiding is het wel een lastige klus! Uiteindelijk heb ik er wel een opleiding en cursussen in gevolgd, en toen vielen dingen pas echt op hun plek. Belangrijkste is het DOEN. Programmeren kun je niet leren door een boek te lezen, zeker niet in de bibliotheek (tenzij je je computer bij je hebt). Installeer zo snel mogelijk een geintegreerde omgeving (IDE), zoals Eclipse (https://eclipse.org/downloads/ ) en ga programmaatjes schrijven. Ik ben wel fan van de tutorials van Derek Banas op YouTube. Zie de afspeellijst op https://www.youtube.com/watch?v=TBWX97e1E9g&list=PLE7E8B7F4856C9B19 Er is ook 1 enkele tutorial in Java van zijn hand: https://www.youtube.com/watch?v=WPvGqX-TXP0 Je moet ervan houden, en er zijn ook heel veel andere kanalen.

Andere antwoorden (3)

Je kan een cursus opzoeken en deelnemen. Daarnaast staan er op het internet en o.a. youtube genoeg tutorials waarmee je als beginner kan starten. Je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.
8 jaar geleden
Als je niet vies bent van een beetje Engels, kun je naar onderstaande website gaan. Deze website leert je in stappen hoe je onder andere Java kunt programmeren. Ik heb er zelf ook HTML , CCS en een klein beetje PHP leren coderen!

Je zult een account moeten aanmaken (helemaal gratis), en kunt vervolgens Java aanklikken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+, is een aanrader
Kijk de tutorials van thenewboston op Youtube, die zijn duidelijk.