Hoe haal ik mijn verborgen bestanden terug..?

Ik heb op mijn computer een mapje aangemaakt met zeer prive materiaal en ik heb per ongeluk geklikt op verbergen.. Nu weet ik niet meer waar hij staat, hij stond eerder gwn tussen mijn documenten..

Ik zou graag willen weten hoe ik het terughaal of waar ik het kan vinden en of ik er dan een wachtwoord opkan zetten en hoe dat dan moet..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (7)

Ga naar een map, druk op alt. Druk dan op mapopties, onderaan staat mappen en bestanden weergeven, dit aanvinken en op oke drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet zoeken naar de bestandsnaam en dan ook zoeken naar verborgen mappen aanzetten, dan moet je het mapje niet meer op verbergen zetten. Je kunt het kan beveiligen door er een .zip/.rar van te maken met een wachtwoord. Er zijn ook andere manieren maar deze schoot me als eerste binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de zoekfunctie van windows gebruiken, als je nog een naam weet van een bestand, of als je de naam van die map weet, bij mapeigenschappen de optie verborgen bestanden afvinken (dus dat verborgen bestanden weer tevoorschijn komen), of anders je bestanden sorteren op datum en tijd of anders een recover/unerase file programma zoeken. hier vind je meestal goede/geupdate en gratis programmas:
http://www.softpedia.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of:

Start, uitvoeren, typ: cmd (enter)
Typ: attrib -h c\*.* /s

Nu zijn alle verborgen mappen en bestanden zichtbaar.

(je kunt nu het dos-venster sluiten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij documenten dan bij organiseren daarna map en zoek opties, , verborgen bestanden, en dan verborgen bestanden weergeven.
anders system restore via bureau accesoires
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je in je vraag niet hebt vermeld of je op een PC dan wel op een Mac werkt. In dat laatste geval kun je met het programma TinkerTool alle onzichtbare (verborgen) bestanden zichtbaar maken (dat zijn bestanden die beginnen met .-) en die codering eraf halen. En ziedaar, het document staat dan direct weer zichtbaar op je bureaublad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het makkelijkste manier om het weer zichtbaar te maken ins in de map opties (configuratie scherm) bij weergave "verborgen mappen weergeven" aan vinken.

Je kunt er ook een wachtwoord op zetten. Ik gebruik het liefst WinRAR om dit te doen (en zo nemen je bestanden minder ruimte in beslag).