Hoe kan ik in een access database linken naar een bestand?

Ik bouw een access database om de imagebestanden (bv .ISO of .daa) die ik heb makkelijk te organiseren. Nu heb ik al een hoofdtabel (en formulier) gemaakt waar je een naam, omschrijving etc kan invoeren, maar ik wil ook een link naar dat bestand. Dus, hoe kan ik een knop maken in access, die als je er op klikt een venster opent waar je het bestand kan selecteren. Het liefst met mogelijkheid om dat gelinkte bestand uit te voeren vanuit het formulier van dat bestand.

Voor de duidelijkheid, ik wil linken, niet toevoegen als bijlage. Met imagebestanden van DVD's wordt de database dan al snel te groot ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

’ create an instance of the File Browser

‘sleep timer nodig vanwege office 2010 issue
dim wordDoc2
set wordDoc2=CreateObject("Word.Application")
set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
RetCode = objShell.Run ("cmd.exe /c sleep -m 2000" , 0, true) ‘nodig t.b.v. office 2010
set objShell = nothing
on error goto 0

’———————————————-
msoFileDialogFilePicker = 1

on error goto 0
wordDoc2.Application.Visible=false
wordDoc2.WindowState = 0
on error resume next
wordDoc2.ChangeFileOpenDirectory(CurrentPath())
on error goto 0
wordDoc2.FileDialog(msoFileDialogFilePicker).Title = "Kies de iso file"
wordDoc2.FileDialog(msoFileDialogFilePicker).Filters.clear
wordDoc2.FileDialog(msoFileDialogFilePicker).Filters.Add "Kies data file","*.ISO"
wordDoc2.FileDialog(msoFileDialogFilePicker).AllowMultiSelect = False
wordDoc2.FileDialog(msoFileDialogFilePicker).Show
For Each objFile in wordDoc2.FileDialog(1).SelectedItems
GetFileName = objFile
Next

wordDoc2.quit()
set wordDoc2=nothing