Hoe maak ik een flash animatie (met actionscript) geschikt voor zowel windows als mac? [zie uitleg]

Ik heb Flash altijd handig gereedschap gevonden om 'animerende' dingetjes te maken voor websites, zoals bijvoorbeeld: http://www.dutch-essentials.nl/test/
Wat ik vooral handig vind is dat het snel werkt, een duidelijke GUI, object plaatsen, copy frames, paste frames, motion tween maken, exporteren, klaar.
Helaas wordt het eindproduct in flash een 'swf' file en veel mac/safari-gebruikers kunnen daar niks mee.
Nou lees ik hier en daar dat HTML5 en css3 de brug slaan in dit probleem, alleen heb ik hierbij nog niet de eenvoud van het maken van een animatie zoals in flash kunnen ontdekken.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan tekkelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Flash animaties werken wel op macs, het probleem ligt dan echter bij de gebruiker. flash werkt alleen niet op iOS(iPhone, iPad, iPod) en dat je gehoord hebt dat flash naar html5 kan klopt maar dit is echter nog in ontwikkelen en is (nog)niet stabiel:

https://github.com/mozilla/shumway

Toegevoegd na 1 minuut:
ONTWIKKELEN* ontwikkeling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"tenzij op de mac een en ander getweaked was." Dus het probleem ligt wel bij de "mac" gebruiker. Meneer de vraagsteller kan hier dus niks aan doen, toch? Het is al wel algemeen bekend dat apple flash niet ondersteunt.