Kan ik bij write() ook een bepaalde plek vaststellen waar de tekst komt? (JS)

Ik wil graag een onmouseover='write()' maken, dat zodra je over de input heen gaat er op een bepaalde plek op de pagina komt "Druk nu op Ctrl + C om te kopiëren". Maar dit moet niet in plaats van de hele pagina komen, maar de tekst moet gewoon verschijnen. Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet op die manier, beter is het om op je pagina een element te maken met een bepaald id, en dan kun je de innerHTML property aanpassen naar de tekst die je wilde hebben.

Voorbeeldje:

Deze tekst wil ik vervangen

en dan in javascript (aangeroepen vanaf de mouseover):

var el = document.getElementById("Test");
el.innerHTML="Nieuwe tekst";
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok thanks, dit ga ik zo proberen.

Andere antwoorden (1)

Ik heb even een voorbeeldje voor je gemaakt.

Het is in essentie wat gvrox zegt, maar dan met twee labels.

Vanuit de mouseover roep je een functie (tellem()) aan en die vervangt de innerHTML van het label met ID 'tellem'.

Lijkt me overzichtelijk genoeg.

Toegevoegd na 42 seconden:
Vergeet na het kopiëren niet de aanhalingstekens te vervangen...
rose