Resolutie laptop 17"?

Ik zit bij veel sites de letter grootte aan te passen omdat het of over elkaar schuift of te klein is enz.
standaard 125% is volgens mij de meest gebruikte. Mijn laptop staat op de hoogste die erbij staat ingesteld 1600 x 900
Wat is een zodanige instelling dat je de grootte niet meer aan hoeft te passen?

Toegevoegd na 2 uur:
CTRL + of - of scrollen weet ik allemaal al, daar gaat de vraag niet over. Ik wil dit gewoon minder doen, wordt er gewoon chagrijnig van als je even iets geopend hebt en je moet de boel aanpassen en dan daarna weer terug zetten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga maar eens naar 1280x720(ik ben persoonlijk fel tegenstander van het draaien van non-native resolutie) dan zal je zien dat je een hoop minder zal zoomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als jij je beeld zoom instelt op 100% kan je zeker op jouw resolutie alles goed zien. Website kunnen, ook deels, gemaakt worden met foto's en dergelijke die met een absolute waarde werken (dus 400 pixels breed) of met een relatieve waarde (foto is 50% van de vensterbreedte). Een hoge schermresolutie geeft een grotere kans op het goed kunnen zien van alle websites in volledig scherm.
Wil je makkelijk kunnen "scrollen" van groot naar klein (in- en uitzoomen) dan druk je de CTRL-toets in en en ga je tegelijkertijd met jouw muiswiel draaien. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Succes met jouw probleem Bep. het CTRL toets gebruik is NIET duidelijk uit jouw vraag. Jouw reactie hierop (2 x) komt over alsof jij het niet waardeert dat mensen jouw een tip geven. Wij kunnen niet zien of jij deze truck al kent.
Op zo'n resolutie die jij hebt moet je gewoon websites kunnen bekijken zonder in en uit zoomen. Wat de oorzaak is weet ik niet en gezien jouw reactie stop ik met hier over na te denken, jammer jammer.
Die instelling bestaat niet.
Elke sitebouwer heeft zijn eigen opvattingen over hoe de site eruit moet zien, en elke browser heeft zijn manier om daar mee om te gaan.
Er is geen universele oplossing mogelijk, maar ctrl+ en ctrl- zijn erg behulpzaam :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe wil je een unieke resolutie hebben met zo veel verschillende beeldschermen, beelddiagonalen, maximale resoluties die deze beeldschermen aankunnen en dan ook nog al die grafische kaarten die gebruikt worden. Een unieke resolutie voor internet pagina's bestaat niet. Jouw instelling geeft dit probleem.
Bep helaas is het zo dat elke website ontwikkelaar zijn eigen lettergrootte en opmaak bepaald.
Dat kan je niet vastzetten nog met de resolutie regelen.
Dus toch maat ctrl en scrollen.
Frank