Wat is de beste laptop om digitale videoopnamen mee te bewerken?

Een vriend gaat een cursus beeldbewerking/videofilm doen.
Hij is nu op zoek naar de meest ideale laptop om hierbij te gebruiken.
Welk merk is het best geschikt hiervoor?

Toegevoegd na 31 minuten:
Welk merk is het beste?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn moeder doet dit op zeker ver gevorderderd amateur niveau, zij heeft problemen om een film te bewerken met een vaste pc:
Dual core processor.

De link laat een pc zien waarbij inprincipe je in het begin goed mee kan starten. Mocht je veel ermee gaan doen en toch zeker ruim gevorderd raken zul je zien dat je te kort zult komen, daarom kan je besluiten er een andere grafische kaart in te zetten.
Videokaart: nvidia GeForce 8800 GT
4 gb intern geheugen.
Zij moet nu upgraden naar de zwaarste kast die er zijn.

I7 processor
16 gb interngeheugen
Nvidia GeForce GTX 570
1 tb geheugen.

Ik raad je aan om geen laptop te kopen aangezien een laptop niet stabiel werkt en het dus gauw Al vastlopen, dit zal je voorral gaan merken in het renderen van je filmpje.

Ik probeer je te behoeden voor een miskoop. Koop gewoon een vaste pc met een i5 processor, 8 gb interngeheugen
En eventueel een goede videokaart bijvoorbeeld: nvidia GeForce GTX. De videokaart is alleen belangrijk als je veel "plug-ins" gebruikt. Speciale effecten die niet echt overgangen zijn maar ren extra toevoeging geven. Bijvoorbeeld dat er een spookje door het beeld vliegt ofzo. Tijdens het renderen zal je pc dan vastlopen als je redelijk wat plug-ins gebruikt en een gemiddelde video kaart hebt.

Ik denk dat je zo ongeveer €650 kwijt bent. Maar mocht je toch een laptop willen wat ik me kan voorstellen, zonder twijfel 100% apple nemen. Dat is het meest stabiele systeem dat er op de markt is. En aangezien je nog geen programma gebruikt zal ik dan voor apple "final cut pro x" gebruiken.

Ik hoor graag van je,
En help je graag eventuele twijfel of verwarring weg te helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps, Reactie ging door elkaar heen... Eerste specificaties zijn van de pc die ik nu heb. Mocht je het niet kunnen ontcijferen dan wil ik het je graag nog een keer uitleggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fijn, bedankt.
Het is niet voor mij maar voor mn vriend.
Ik ga het 'm laten lezen.

Andere antwoorden (1)

De laptops van Alienware zijn gericht op gamers, maar zijn ook heel geschikt voor videobewerking.