Hoe zorg ik dat het = teken geen error geeft in PHP?

Ik heb al = geprobeerd, maar die blijft dan zo in de text staan. het moet een link worden: file.php?blabla=hoi . die = moet dus een 'speciale code' worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Welke error krijg je dan ? Je hebt geen speciale code nodig normaal gesproken.
Cryofiel
11 jaar geleden
Heb je het geheel al tussen "dubbele", of misschien 'enkele', aanhalingstekens gezet?

Het beste antwoord

Het ligt er een beetje aan hoe je hem wil gebruiken.

Als jij hem via PHP wil roepen via $_GET["blabla"], en je wil daar de waarde "hoi" uit krijgen, dan moet je hem gewoon als = teken laten staan.

Als je hem via $_GET["blabla"] op wil halen, en je wil een tekst ontvangen waar een = teken in staat, dan kun je dat = teken vervangen door %3D. Als je bijvoorbeeld hoi=lol Dus dan wordt de url:
file.php?blabla=hoi%3Dlol