Hoe kan je een programma bepaalde tekens uit een tekst bestand laten 'lezen'?

Ik heb met het programma 'autohotkey' een script geschreven die een .txt document maakt met een sudoku, en als je die oplost zegt hij of het wel of niet goed is. Hiervoor moest ik echter zelf de oplossing ook in het programma'tje zetten, wat het niet praktisch maakt als je er andere sudoku's in wilt oplossen. Nu weet ik wel hoe ik het programma kan laten vergelijken of 9 verschillende variabelen uit de cijfers 1 tot 9 bestaan, maar met de command 'FileRead' leest het programma het hele bestand in 1 variabele. Hoe splits ik dit op in verschillende dingen, zodat ik kan vergelijken of de 11e, 13e, 15e etc. tekens uit de cijfers 1 tot 9 bestaan?

Dit programma'tje is trouwens meer om mezelf te leren programmeren, ik weet dat je veel betere dingen kan downloaden maar dat boeit me in dit geval niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb even in de documentatie gekeken en je kunt ook bestanden per regel uitlezen met FileReadLine. Als je dat in een Loop zet en de sudoku in een bestand plaatst, 1 cijfer per regel. met een vaste volgorde (bijvoorbeeld per regel van links naar rechts) dan moet je er kunnen komen denk ik zo.

Als je meer functionaliteit wilt zou ik eens naar een 'echte' programmeertaal kijken. Python is een leuke om mee te beginnen. Zelf ben ik ooit begonnen met Java, maar dat vergt wat meer doorzettingsvermogen in mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt goed, maar hoe krijg ik dan 1 cijfer per regel zonder dat je de sudoku ook echt verticaal moet oplossen? Ik vroeg me af hoe je zo'n variabele kan opsplitsen, maar zo zou het ook werken lijkt me :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens was ik ook van plan om, op een gegeven moment, over te gaan op een 'echte' programmeertaal :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, ik denk dat het dan niet kan met autohotkey, BA voor jou :D.