Kan iemand mij uitleggen hoe deze (PHP) code werkt?

if(isset($_GET['p']))
{
$pagina = 'pagina'.basename($_GET['p']).'.php';
if(file_exists(basename($pagina)))
{
include($pagina);
}
else
{
include('pagina404.php');
}
else
{
include('pagina1.php');
}

wat zijn de functies van de verschillende paginas?
en moet ik nu ?pagina=* of ?pagina=*.php of ?p=* of ?p=*.php gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet ?p=* gebruiken, want het script kijkt naar variabele p en voegt zelf .php toe.

Als er geen ?p=* in staat dan wordt pagina1.php weergegeven, als ?p=* wel is meegegeven wordt gekeken of die pagina daadwerkelijk bestaat, zo ja, dan wordt die weergegeven, zo niet dan wordt een (zelfgemaakte) 404 pagina weergegeven.
gvrox