Als ik dit probeer te downloaden zegt mijn computer steeds dat dit een virus is, maar op internet vindt je daar niks over. Is dat ook echt zo?

http://goo.im/apps/frigid/htcsupertoolv3.rar

Ik was namelijk bezig met het rooten van mijn telefoon. (HTC Wildfire S)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je virusscanner zo ingesteld staan dat hij alle .rar-files verdenkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat niet. Maar hij zegt dat het dit is: Android/exploit.lotoor.AT trojaans paard. Maar is dit niet gewoon omdat hij een hele diepe acces moet hebben om mijn telefoon te rooten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want je ziet er ook niks van op internet staan en als je een soortgelijk iets vindt, dan zeggen ze dat het komt door wat ik hierboven beschreef.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het bestand nog niet uitgepakt (.rar is een soort zip)?
Niet doen. Je virusscanner heeft het goed door. Er zit malware in je .rar.

Antwoorden (4)

Er zijn veel false positives. Als je het bestandje uploadt naar www.virustotal.com, kan je het bestandje laten scannen door tientallen virusscanners. Veel virusscanner-bedrijven delen met elkaar hun virusdefinities, dus als iets bij de ene als verdacht wordt aangemerkt, is de kans groot dat het ook bij anderen als verdacht zal worden aangemerkt.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb hem even voor je gescand: hij werd 8 keer aangemerkt als zijnde waarschijnlijk 'malware bevattend'. Ik zou 'm maar niet gebruiken, als ik jouw was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar omdat mijn virusscanner in de weg zit, kan ik hem niet opslaan. Wat ik wel zou kunnen doen is hem voor even uitzetten, maar is dit wel verstandig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je heel zeker van je zaak bent kun je de virusscanner gerust uitzetten, maar de eventuele gevolgen zijn natuurlijk voor jezelf (en voor anderen...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je besluit de virusscanner tijdelijk uit te zetten (het is trouwens veel beter om een tijdelijke UITZONDERING te maken voor dit ene bestand), voer het bestand dan niet uit, maar downloadt het alleen maar. Dat kan geen kwaad. Maar wees dus niet zo stom het per ongeluk toch uit te voeren.
Na het downloaden kan je het dan uploaden naar virustotal.com.
Met name - maar niet ALLEEN dan - als er een niet generieke naam aan het gevonden virus wordt gegeven, kan je het beter maar weer verwijderen i.p.v. daadwerkelijk uit te voeren.
Ik heb hem gescant met virustotal.com, en een paar scanners zeiden dat het een trojaans paard was. Ik de installatie niet uitvoeren.

hier de testresultaten van virustotal.com:
https://www.virustotal.com/file/d863a9f45d963cf86d8a32297a4f41795d5973d30f8bf2a4491e220d27d5d14e/analysis/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had 8 verdachte hits; jij nu 10. Het lijkt erop dat meer scanners hem nu (gaan) oppikken als zijnde malware, in de loop der tijd.
Dergelijke stukjes software hebben een instructieset bij zich waarop menig virusscanner reageert.
Het hoeft niet altijd schadelijk te zijn.
Als jouw scanner een melding geeft is aan jou wat je met die informatie doet.
Niet alles is een virus of een trojan, dat heten zogenaamde false positives, maar het is aan jou om te beoordelen wat wat is.

Klein voorbeeld, ik heb standaart een keylogger in de achtergrond draaien ( waarom, dat is aan mij ) als ik deze niet in mijn uitzonderingenlijst zet, dan gaat mijn scanner ook reageren.

In jouw geval en ter gerustelling.
De link die jij gegeven hebt is schoon.
Waar je scanner op gereageerd is dat deze tool een externe link aanroept.
Dus wordt deze door je scanner aangemerkt alszijnde een trojan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u vertrouwde downloads wil doen een virusmelding krijgt kan u beter uw firewall TUIDELIJK uitschakelen.
Niet vergeten weer aan te zetten.