Weet iemand een open source game, die geschreven is op C++?

Ik heb java onder de knie en wil beginnen met C++. Java heb ik geleerd van runescape private servers. Het voordeel daarvan was dat ik alle scripts kon editen en zo heb ik het mezelf aangeleerd. Ik zoek nu ook zoiets voor C++. Een game waarvan ik het script kan editen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze pagina staan er een aantal... daar zit vast wel iets van je gading bij.

Toegevoegd na 5 minuten:
en nog een paar...

Toegevoegd na 5 minuten:
Op de tweede pagina staan niet alleen c++ games, maar er staan er voldoende bij.
rose
13 jaar geleden
Hieronder staan alle C++ projecten in de categorie Games/Entertainment van Freshmeat. Deze lijst heb ik gesorteerd zodat de populairste projecten bovenaan staan, maar je kunt ook de projecten met de meeste vitaliteit bovenaan zetten.

Overigens lijkt het me handig om eerst iets meer algemene informatie over C++ te lezen voordat je in de broncode van een game duikt.