hoe maak ik een ?id=2 pagina?

Ik heb een map, bijv. Google. Daarin heb ik index.html. kan ik dan ipv google/pagina2.html gewoon google/(index.php)?p=2 maken? En klopt het dat je index.php dan weg kan halen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Met 'index.php weghalen' bedoel ik dat je ook site.nl kan doen ipv site.nl/index.php. kan dit ook als je ?p=2 / ?page=2 / ?id=2 gebruikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit kan als je er voor zorgt dat de webserver (IIS, Apache o.i.d.) de juiste instellingen voor default documents heeft. Als index.php daar bij staat, dan wordt deze vertoond als er geen specifieke pagina vermeld wordt, vooropgesteld dat er in je root geen andere pagina (b.v. index.html) staat die hoger/eerder in het rijtje default documents staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de meeste hosting oplossingen kun je de lijst met default documents wel ergens aanpassen.
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit staat bij mij goed. Maar hoe maak ik dan een ?p=2 ? Weet jij dat ook?
rose
11 jaar geleden
Je gebruikt dan if (!isset($_GET['p']) {
$page = "1"; // Default page
} else {
$page = $_GET['p'];
} Vervolgens kun je de opmaak van je pagina laten afhangen van de waarde van $page
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en met welke naam moet ik die dan in mijn host opslaan? En ik neem aan dat ik die code hierboven in mijn index zet..?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb nu dit in mijn index: if (!isset($_GET[‘p’]) {
$page = "1"; // Default page
} else {
$page = $_GET[‘p’];
}
?> maar dan geeft hij
Parse error: syntax error, unexpected '{' in /home/*filter-anders-verwijderen-ze-mijn-vraag-weer >.< /public_html/a/index.php on line 2 maar hij staat toch gewoon goed?
rose
11 jaar geleden
Je moet van ‘ en ’ wel even rechte aanhalingstekens maken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o ja, da's waar ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hmm ik heb het nog steeds...