Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een forum zoals www.goeievraag.nl heeft?

IK wil graag zelf een website maken waar je met een forum tips aan mensen kan geven, alleen is de vraag hoe maak ik een forum, het moet er eigenlijk een beetje het zelfde uitzien als het forum van www.goeievraag.nl want die werkt heel makkelijk!

Ik zou dit graag willen weten, bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Goeievraag is geen forum

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om een "forum" zoals goeievraag.nl te maken, zul je verstand moeten hebben van websites bouwen. Want je zult dan allerlei extra's en slimmigheidjes moeten toevoegen en inbouwen, en dat is een hele klus. Zoals een puntensysteem, scheiding antwoorden en reacties, de onmogelijkheid om 2 keer op dezelfde vraag te reageren, een waarderingssysteem en nog veel meer. Het is ook nog maar de vraag of er behoefte is aan een site die lijkt op goeievraag.nl. Ik denk dat je met zoiets nauwelijks bezoekers zult krijgen.

Maar om een gewoon forum op te zetten, waar mensen een vraag kunnen stellen, waar anderen op kunnen reageren en verder gediscussieerd kan worden, is heel simpel en ook gratis. Typ in Google "gratis forum" en je hebt heel veel keuze. Je hebt in een uurtje een forum online. Even registreren, een indeling en layout maken en je forum draait.

Hier een voorbeeld, waar je ook een demo-forum kunt bekijken.
http://www.messageboard.nl/
Klik op "bekijk demoforum" links bovenin.

De opzet van dit soort forums is bijna overal hetzelfde. Het blijft gratis, totdat je iets meer wilt. B.v. backups maken, meer dataverkeer, een shout-functie of geen reclame meer. Zoiets kun je besluiten als je forum goed gaat draaien, en dat kost je dan een paar Euro per maand. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding