Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Goedendag, Ik heb een vraag over excel. Ik wil tot een formule komen, kan iemand mij (opweg) helpen?

Ik heb een database/artikellijst met ca 1600 unieke artikel (PLU) nummers.
Maandelijks genereert mijn systeem een lijst waar aantallen achter staan per verkocht artikelnummer. Artikelen die niet verkocht zijn staan niet op deze lijst.
Nu wil ik in een (centrale) database/artikellijst een kolom aanmaken waarin de aantallen overgenomen worden per uniek artikelnummer. En dit wil ik dus per maand doen, zodat ik tot een gemiddelde per maand, week en dag kan komen per artikel.

Artikelnummer blad 1 (centrale database) kolom A zoekt hetzelfde artikelnummer blad 2 kolom A (verkoop per maand) vervolgens moet het aantal in kolom D van blad 2 overgenomen worden in willekeurige kolom blad 1.

Alvast bedankt!!
M.vr.gr.
Raymond

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
656

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Klinkt mij in de oren als de opdracht vertikaal zoeken.

=VERT.ZOEKEN(A1;Blad2!$A$:$D$99;4;ONWAAR)

Hierbij zoek je de waarde in cel [A1] op in de eerste kolom van de matrix [A1:D99] op blad 2, en neem je de waarde van kolom D (dat is dan kolom 4) over.
Dat ONWAAR zorgt ervoor dat alleen de waardes die exact gevonden worden worden overgenomen, als de waarde niet bestaat wordt de waarde #N/B teruggegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding