Is het mopgelijk om met de programmeertaal C++ een 3d spel te maken?

Hallo ik vraag me af of het gebruikelijk is om met de programmeertaal C++ een spel te maken dat 3 dimensionale beelden heeft. Bijvoorbeeld dat je gebouwen kunt maken en deze van alle kanten kunt bekijken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Tuurlijk. Ofwel omdat je zelf een 3d-engine bouwt (hetgeen nogal 'baas' is!), ofwel omdat je een third party 3d-engine gebruikt. Er zijn zelfs BASIC-versies waar je ook gewoon 3d mee kunt doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om op die BASIC-versie terug te komen: onder andere dit is daarmee gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=w149E_VnO_o

Maar, neem één ding aan: 'een game maken' is extreem moeilijk. Het outputten van je graphics is slechts een onderdeel van het geheel. Een kubus met wat textures rond laten draaien op je scherm is peanuts, kan in een paar regels al. Een *game* is echt wel even iets anders!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kubus met wat textures rond laten draaien op je scherm is peanuts, kan in een paar regels al. Een *game* is echt wel even iets anders! Rubiks cube is ook een game :D Plus trouwens!