Hoe maak je een Minecraft server help als je er zelf heel veel verstand van hebt!?

Het moet een server zijn zonder Hamachi.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je er zelf heel veel verstand van hebt, zou het toch niet al te moeilijk moeten zijn.
gvrox
11 jaar geleden
Dan zouden leestekens wel eens kunnen helpen, zoals het er nu staat dacht ik dat de vraag was hoe je help-files voor een minecraft server kunt maken als je er veel verstand van hebt. Dat maakt het wel meteen een rare vraag, maar goed :)

Antwoorden (2)

Kijk dit en jij weet alles hoe je een server maakt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is vrij simpel. Je download eerst via

http://www.minecraft.net/download

de Minecraft_Server.exe.

Als er dan iets verschijnt van uitvoeren, moet je dit nog even annuleren. Dan ga je naar de download folder waar de net-gedownloade Minecraft_Server.exe staat.

Dan maak je een nieuw map op je Bureaublad (scherm dat je ziet als je je pc of laptop hebt opgestart). Je maakt daar een nieuw map, noem de map zoals je zelf wilt. Ik geef de voorkeur aan 'Minecraft Server 1.*Versie van je server*'

Als je dat gedaan hebt, sleep je het mapje van de Minecraft_Server.exe in dat mapje. Nu moet je dubbelklikken op dat Minecraft_Server.exe en dan uitvoeren. Nu worden er een aantal mapjes gemaakt. Er staan mapjes als Whitelist (Witte lijst, kan je bepalen wie wel of niet in de server kan).

Ook staat er server.properties. Open dit bestand met kladblok of iets dergelijks. Nu zie je allemaal dingen, zoals server-IP= en nog veel meer. Bij dit server-IP moet je het IP van je server invullen. Deze kan je verkrijgen door bij uitvoeren Cmd in te voeren. Er start dan een zwart schermpje op. Vul bij dit schermpje 'Ipconfig' in. Nu komen er een aantal cijfers te staan.

Je moet dan zoeken naar het Ipv4-adres. Dit IP dat er achter staat (vaak iets als 192.168.*.*) moet je in je server.properties bestand bij Server-IP= invullen. Bij server.properties kan je ook de WhiteList in -of uitschakelen. Of bepalen of monsters, villagers (kunnen) worden gespawnd.

Het enige wat je nu nog hoeft te doen is te portforwarden (de poort open zetten voor je vrienden). Je moet op

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

je router zoeken. Als je die hebt gevonden moet je 'Minecraft Server' opzoeken (Tip: doe ctrl + f en typ daar dan Minecraft Server in).

Als je dit hebt gevonden, wordt hier stap voor stap uitgelegd wat je moet doen. Je kan je router vinden door je Ipv4-adres in je adresbalk van je browser in te typen (dus niet www.minecraft.net maar dan 192.168.*.*)

Het wachtwoord van een router is vaak admin. Verander dt wachtwoord wel meteen als je bent ingelogd, anders kunnen anderen op jou router!

Zorg ook dat er nog iemand anders bij is die verstand heeft over routers!

Lange tekst, hé? Hopelijk is het duidelijk! ;)

Zo niet, stel je vragen maar! Ik beantwoord ze graag voor je! :3
Bronnen: