Hoe zet ik een youtube video op mijn website en dan wil ik geen flash maar html5?

Ik wil mijn site graag flash vrij houden om verschillende redenen. Ik wil graag een youtube filmpje integreren alleen dan krijg je automatisch flash kan ik dit ook met html5.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je alleen html5 gebruiken? Als dit is omdat je het wilt ondersteunen voor elke browser (met of zonder flash), dan hoeft het niet. Bij een youtube filmpje wordt namenlijk automatisch gedetecteerd of de gebruiker flash ondersteunt. Als dit niet zo is word het filmpje automatisch in html5 weergegeven.

Het beste antwoord

De code die je van YouTube krijgt is een iFrame naar de site van YouTube zelf. Eigenlijk geef je alleen maar door aan YouTube wat de afmetingen van het filmpje zijn en nog een paar kleine opties. Zodra een browser het iFrame probeert te openen zal YouTube zelf kijken wat de mogelijkheden van deze browser zijn. Kan hij flash, kiest YouTube mogelijk voor de Flash player. Kan hij dat niet, dan kiest YouTube bijvoorbeeld voor een native stream. Er zijn manieren om dit te forceren, maar de vraag is of je al die moeite wel wil doen.

Als je zorgen hebt over de ondersteuning van browsers van Apple, zou ik daar niet wakker over liggen. Google heeft er belang bij dat ook die bezoekers van YouTube filmpjes kunnen genieten. Ze zullen er dus alles aan doen om de filmpjes zo breed mogelijk toegankelijk te houden.