Mijn laptop batterij word niet meer herkend. wat kan ik hier tegen doen?

Toen ik mijn laptop opstarten, werd de batterij niet meer herkend. Ik heb dit nooit eerder gehad. Het gaat om een Dell-Inspiron. Ik kan nog wel op de laptop, maar alleen op de 'veilige modus' Ik kan dan dus geen muziek afspelen en de layout is anders. ook knippert er links onderin een oranje lampje. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (3)

Probeer dit eens, het kan zijn dat hij niet meer oplaad.
een keer of 30 je voeding erin 4 sec wachten en eruit"

Dan krijgt hij telkens pulsen en toen laadde hij hier ineens weer op waardoor de accu ook weer herkend werd door de bios en dus ook windows.
Maar eerst eens kijken naar de polen of die schoon zijn.
Als dit niet helpt vrees ik dat de accu kapot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je accu eruit haalt, dan op de startknop drukt, en dan de accu er weer indoet en vervolgens weer op de startknop drukken zodat de laptop aangaat, kan ook helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vrees dat het einde verhaal is als de overige tips niet werken.
ik geloof dat dell in zijn bios nog beschikt over een hercalibeer optie voor je accu ?
Dat zou misschien nog iets uit maken

maar het is wel zo dat sommige accu type niet meer werken als hij helemaal leeg is gegaan.

het zou kunnen zijn dat hij dan gewoon of wat langer moet laden voordat de accu weer wordt herkend ?
i
k ga er eigenlijk vanuit, omdat dell al vrij oud is dat je accu ook oud is
dus dat ie de geest heeft gegeven is meer waarschijnlijk
maar ondanks dat laat hem een langere tijd laden ( zonder dat de laptop aanstaat )
want ook met een lege accu zou je met de lader er aan moeten kunnen werken, tenzij de chip echt kapot is
ik vermoed dat dat aan de hand is
als ie echt niet wel.