Stel ik maak een gratis app voor Apple en Android. In deze app worden advertenties toevoegd. Wat kan een ontwikkelaar verdienen per advertentie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is niet te zeggen. Dit hangt af van:

- Het advertentienetwerk en de opbrengstdelingen daarvan (AdMob, iAds, ...)

- De hoeveelheid downloads en gebruikers van je applicatie

- De kwaliteit van je applicatie

- De relevantie van de advertenties voor de gebruikers van je applicatie

- De positionering van de advertenties.

Ieder getal is mogelijk afhankelijk van o.a. bovenstaande.

Toegevoegd na 11 minuten:
Sorry, maar het is echt zo ingewikkeld.

Zelfs met wat je vertelt is een inschatting moeilijk te leveren.

Als je Google AdSense draait in je applicatie, variëren namelijk de CPC (cost per click) wordt door Google berekend icm met factoren die hun adverteerders instellen. Een CPC kan ook van alles zijn. Maar een advertentie die ik op een website draaide had bijvoorbeeld een CPC van €0.17. Als daar dan 100x op wordt geklikt zit je op 17 euro.

Beste is om je even te verdiepen in een advertentienetwerk, in jouw voorbeeld Google AdSense.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dat deze factoren hier van afhankelijk zijn. Maar stel ik gebruik google add in de app. Een gebruiker van mijn app klikt hier op. Wat voor bedrag zou ik als ontwikkelaar dan ongeveer kunnen ontvangen?