Hoe zet ik compatibiliteitsmodus uit in excel?

Ik heb excel 2007 en wil alleen met het nieuwe excel formaat werken. Elke keer als ik een nieuwe excel file aanmaak wordt deze in compatibiliteitsmodus gestart. Ik heb juist het nieuwe formaat nodig omdat in compatibiliteitsmodus de max van het aantal rijen op 64000 ligt en daar ga ik overheen

Toegevoegd na 29 seconden:
Ik wil dus dat excel default het nieuwe formaat XLSX kiest

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

Excel 2007 gebruik alle soorten (versies) van excel documenten als je ze opent.
Bij het opslaan kun je kiezen in welk formaat dat moet gebeuren, dus bijvoorbeeld in het nieuwe formaat XLSX.
Dit kun je vast instellen in:
Ga in het startmenu naar ->Excel Options -> Save
Dan bij: "Save file in this format" kun je aangeven in welk formaat het bestand voortaan moet worden opgeslagen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Compatibiliteitsmodus wordt automatisch ingeschakeld wanneer je Excel 2007-03 bestanden opent. Deze valt niet uit te schakelen wanneer je dergelijke bestanden opent. De compatibiliteitsmodus wordt niet ingeschakeld als je een excel2007 bestand maakt of opent er in dit geval geen compatibiliteit vereist is met andere versies van excel.