Hoe maak ik 3D-animaties?

Ik zou graag 3D-animaties willen maken. Zoals dit: http://www.mundoplus.tv/imagenes/noticias/programacion/garfield3d.jpg . Kan iemand mij vertellen hoe ik dat makkelijk kan doen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Het is in elk geval niet makkelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe is het mogelijk?
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat wil he doen, alleen animeren? Of ook zelf het model maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen het model maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka alleen animeren? hoe kan je iets animeren zonder dat je een model hebt?
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hebt programma's als Poser, daar zitten pre-made models in om te animeren.

Het beste antwoord

Het mooiere 3d werk wordt gemaakt door professionals met programma's als 3D studio max, cinema 4D of Maya. Dit soort programma's zijn niet heel eenvoudig, maar de basics zijn met een tutorial goed te begrijpen. Voor veel mensen is de aanschafprijs van enkele duizenden euro's een groter obstakel.

Je kan beginnen met een programma als Google Sketchup wat bij mijn weten gratis is. Dit zal je al een aardig idee geven van de werkwijze met 3D-software.

Oefen met eenvoudige scenes bestaande uit simpele objecten. Bijvoorbeeld een dienblad en glas, bloemenvazen, etc. Zo leer je het programma kennen en leer je hoe je de basisvormen moet maken. Vervolgens kun je doorgaan naar complexere vormen.

Zorg dat je verwachtingen realistisch zijn. 3D vormgeven en animeren is monnikenwerk en het duurt wel even oor je de smaak te pakken hebt. De drie eerstgenoemde programma's zijn uitermate zware applicaties, en een (hele) snelle pc is dan ook geen overbodige luxe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met 3d- studio max kan dit....
Dat kost je wel heel veel tijd om te leren.