Ik zou Java (programmeertaal) beter onder mijn knie willen hebben maar in de bibliotheek zijn er alleen boeken van 7 jaar oud. Is er veel verschil ?

Is er nu verschil tussen het programmeertaal Java van 7 jaar gelden of het hedendaagse Java?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Er is best veel verschil tussen het Java van nu en het Java van 7 jaar geleden inderdaad. Java wordt namelijk doorlopend doorontwikkeld, dus in die boeken van 7 jaar geleden zullen verschillende taalconstructies en libraries niet voorkomen.

Dat wil echter niet zeggen dat je niets kunt met die bibliotheekboeken. Wat er in die boeken staat, is nog altijd geldig. Je kunt daar dus mee beginnen. Als je wat er in de boeken staat onder de knie hebt, ben je ondertussen ver genoeg gevorderd om de 7 jaar ontwikkeling in te halen via andere wegen. Bijvoorbeeld door de documentatie te bestuderen die bij iedere nieuwe Java-versie wordt geleverd, waarin alle nieuwe elementen staan beschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7 jaar is heel veel.

Ik heb mij java beter onder de knie gekregen door op lynda.com cursussen te volgen. Niet gekocht maar gedownload. Deze zijn echt handig omdat je ook ziet wat er gebeurt.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kost wel $25,00 per maand!
Het beste boek is van Morelli (java, java, java). Ook wel online te lezen. Het is niet verouderd de uitbreiding van Java zit hem in bibliotheken met methodes die je kunt gebruiken om bijvoorbeeld bluetoooth te benaderen. Als er technologie beschikbaar komt dan komen ook de nieuwe bibliotheken daarbij. In het concept verandert zo goed als niets, er komt alleen regelmatig nieuw gereedschap beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, verschilt zelfs per besturingssysteem en browser. Java wordt nog steeds bijgewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Java verschilt dus absoluut NIET per systeem. Dat is nou het grote goed van Java, dat het overal hetzelfde is.