Hoeveel procent van de internetgebruikers in nederland heeft javascript uitgeschakeld?

Kan iemand mij helpen aan een actueel percentage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Yahoo heeft het onderzocht. Het varieert een beetje, maar in de meeste landen heeft zo'n 1,3% JavaScript uitgeschakeld:

http://developer.yahoo.com/blogs/ydn/posts/2010/10/how-many-users-have-javascript-disabled/

Andere sites verkrijgen echter weer andere gegevens. Zo heeft bijvoorbeeld zo'n 15% van de Tweakers-bezoekers JavaScript uitgeschakeld:

http://crisp.tweakblogs.net/blog/5426/do-you-have-javascript-disabled.html

Tweakers merkt overigens ook een behoorlijk verschil als je het uitsplitst naar Browser-merk.

Het kan dus nogal variëren, afhankelijk van het publiek dat je trekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vanuit de statistieken van enkele van mijn websites (4miljoen unieke bezoekers van januari 2012) heeft afgerond zo'n 12% Java-ondersteuning uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min. Java en Javascript zijn twee volledig verschillende dingen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Java_(programmeertaal)#Java_en_JavaScript
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ivar91, ik denk dat als je 4 miljoen bezoekers op je website krijgt, dat je dat verschil wel begrijpt. @cw1, bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet hoor. Ik heb als web-developer meer dan genoeg websites gemaakt voor mensen die er zelf geen bal van begrijpen. En ik kan me eerlijk gezecht niet voorstellen dat iemand die er veel verstand van heeft, Java neer zet als hij Javascript bedoelt. Ook lijkt 12% me een beetje aan de hoge kant, gezien bijna elke website wel iets dynamisch heeft, wat niet werkt zonder Javascript. Alleen al bezoekers van deze site die geen Javascript hebben, kunnen deze reacties al niet lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk me net trouwens dat Google Analytics informatie ontvangt, met behulp van Javascript. Als Javascript uitgeschakeld is, zal er ook geen informatie naar Google worden gestuurd, waardoor het onmogelijk is om dit te berekenen met Analytics.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Google_Analytics#Nadelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er vanuit gegaan dat de vragensteller zelf een verwarring had gemaakt tussen javascript en java. Vandaar dat ik die gegevens deelde. Het uitschakelen van javascript is mogelijk, maar het aantal bezoekers dat dit doet is laag. Sommigen doen dit voor een gevoel van veiligheid of om advertenties te blokkeren. De mensen die het uit veiligheidsoverwegingen doen kun je erop attenderen om jouw site op hun whitelist te zetten. Ik kan niet inschatten met welk CMS je werkt, maar er zijn voldoende snippets en/of plugins te vinden die de bezoeker een melding tonen dat hij/zij javascript aan moet zetten. https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&ion=1#q=recognize+javascript+disabled&hl=nl&tbo=1&prmd=imvns&tbas=0&source=lnt&sa=X&ei=Yot9T4_eDI_pOZj4xcoM&ved=0CA4QpwUoAA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=3e7c474fc9ffb7b4&ion=1&biw=1680&bih=949 Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook plugins waarmee je javascript selectief kunt in-/uitschakelen. De NoScript-extensie voor Firefox bijvoorbeeld.