Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijft de omgeving 'bewegen' als je er niet bent?

In een computer spel.

Als je bijvoorbeeld een spel hebt als GTA, waar veel mannetjes willekeurig rondlopen. "Lopen" (veranderen de posities van de mannetjes in het geheugen van het spel) deze mannetjes dan ook nog in de andere helft van de stad (waar je dus niet bent)?

Of worden deze mannetjes zodra je weer in de buurt komt er weer willekeurig neergezet?

(Dit is een soort van de moderne versie van "het geluid in een bos", maar hier is toch met zekerheid een antwoord op te geven, iemand heeft dat spel gemaakt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
611
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vraag ik me ook af! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag doet me denken aan een aantal YouTube filmpjes dat ik ooit eens gezien heb over GTA Vice City. Als je een auto voor een deur zet, een gebouw binnen loopt en daar vanuit weer die auto in wilt gaan, kom je in een omgeving terecht waarin je alleen dat gebouw zit en de rest is grijs. Kan het alleen even niet terug vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit dus: http://www.youtube.com/watch?v=HYRG49QRfY8 Gedeelte van omgeving rondom wordt nog wel geladen omdat je uit het raam kunt kunt kijken, maar wat je niet meer kunt zien vanuit het gebouw, wordt dus niet geladen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, het spel laad alleen de directe omgeving. Als de hele map constant geladen zou zijn zou het onspeelbaar zijn omdat dat enorm veel rekenkracht kost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok duidelijk, dus als je in een nieuw gebied komt worden de mannetjes er gewoon willekeurig weer in gezet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, soms zie je bij een spel ook de mannetjes opeens verschijnen of verdwijnen, dan lopen ze buiten het deel dat gedetailleerd weergegeven wordt. Als je een stukje verder zou lopen ligt dat verdwijnpunt iets verder en worden dingen met meer details geladen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding