Hoe ga je gestructureerd programmeren?

Ik moet een tooltje maken en weet globaal precies hoe dat tooltje moet werken.. namelijk info van een text bestand uitlezen en overzetten in een database. Ik weet in principe ook precies welke elementen ik moet gebruiken van c#, maar ik weet dus niet hoe ik gestructureerd moet beginnen aan dat programmatje.

Als iemand anders het programmatje zou maken, zou ik direct snappen wat het doet. Maar om het vervolgens dus zelf te moeten maken, zit ik met mijn handen in mijn haar...

Kan iemand mij een tip geven hoe ik moet beginnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zult elke actie die uitgevoerd moet worden apart moeten vastleggen.
Doe dit op een papiertje in de juiste volgorde. Daarna schrijf je de syntax regels in je script/programaatje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als ik het zo lees krijg je een stukje aan het begin waarin je het bestand voor lezen opent en de database.
Dan een " loop until end of file" waarbij je telkens de volgende regel van je bestand inleest en dan insert in de database.
Als ie uit de loop komt netjes de file en database afsluiten en daarna het programma.

Je kunt binnen die loop ook foutafvanging programmeren, bv elke regel die je niet kunt verwerken naar een ander bestand schrijven.