Wat is de beste manier om C++ te leren programmeren?

Wat is de beste manier om C++ te leren programmeren, ik heb absoluut geen kennis van programmeren maar wel inzicht in verbanden en function calls.

Welke manier is het makkelijkst als beginner, bij het lezen van sommige tutorials dwaal ik soms meteen af.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou als beginner een andere (eenvoudigere) taal overwegen (c#, vb of java) zodat je niet direct in de vele valkuilen van C++ op het gebied van memory management, pointers etc. valt. Aan de andere kant, als je eenmaal "verwend" bent met een managed taal, kun je de discipline die nodig is voor C++ niet makkelijk aanleren. In ieder geval succes!

Het beste antwoord

Ik zou beginnen met C te leren. Boek van Kernigan&Ritchie. Dan ken je de basis van de taal.
Dan een goed boek of YouTube tutorial over ObjectOriented.
Probeer dan eenvoudige modellen in c++ te maken. En iedere keer uit te breiden.

Mijn ervaring is dat die basis plus oo-achtergrond kennis nodig zijn. Anders loop je te snel tegen obstakels die je niet overwonnen krijgt. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (2)

Een lesboek met oefeningen en CDROM werkt absoluut het beste als je het jezelf wilt aanleren. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verschillend hoe jij het beste kan leren, je kan inderdaad een boek kopen, je kan ook naar colleges gaan of duizenden tutorials kijken op youtube er is geen beste manier omdat het ook nog verschild wat je wilt leren. je kan programma's maken leren maar ook delen van games zoals bijvoorbeeld de gameplay of combat system, dat is allemaal verschillend maar om de basic taal te laren zou je best een boek kunnen kopen of les volgen