Hoe maak tekst in een banner via Photoshop?

Hallo iedereen, ik wil graag mijn tekst ( met witte achtergrond ) in een banner krijgen. Zie : http://nieuwsuitoss.nl/ en dan de banners voor het voorbeeld. Een probleem; Er zit een soort 3D effect in de tekst. Hoe kan ik dit op een afbeelding zetten zoals op die banners? Banners zijn gemaakt door een vriend en ik vind het zo lullig om elke keer aan iemand anders te vragen.

Wie kan me helpen hoe ik de tekst erop kan zetten?

BEDANKT IEDEREEN.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het goed is zie je aan de linker zijkant een toolbox in Photoshop. Daarin staat een grote T. Wanneer je daar je muis op houd, staat er Horizontal Type Tool (Excuses voor de Engelse benaming. Ik heb geen NL Photoshop). Klik deze aan even vervolgens in het plaatje de plek aan waar de tekst moet komen te staan. Nu kun je de tekst die je wilt typen. De 3D effecten worden gedaan met Blending Options (Overvloei Effecten). Wanneer je klaar bent met het typen van je tekst, zie je rechts een kader met daarin je layers (lagen). Daar staat ok de layer met (een gedeelte van) de tekst die je zojuist getypt hebt. Klik hier met de rechter muisknop op en kies voor Blending Options (Opties voor Overvloeien). Nu kun je met de verschillende mogelijkheden spelen. Voor de effecten van de voorbeelden gebruiken ze denk ik Drop Shadow en Bevel and Emboss.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100