Hoe maak tekst in een banner via Photoshop?

Hallo iedereen, ik wil graag mijn tekst ( met witte achtergrond ) in een banner krijgen. Zie : http://nieuwsuitoss.nl/ en dan de banners voor het voorbeeld. Een probleem; Er zit een soort 3D effect in de tekst. Hoe kan ik dit op een afbeelding zetten zoals op die banners? Banners zijn gemaakt door een vriend en ik vind het zo lullig om elke keer aan iemand anders te vragen.

Wie kan me helpen hoe ik de tekst erop kan zetten?

BEDANKT IEDEREEN.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Als het goed is zie je aan de linker zijkant een toolbox in Photoshop. Daarin staat een grote T. Wanneer je daar je muis op houd, staat er Horizontal Type Tool (Excuses voor de Engelse benaming. Ik heb geen NL Photoshop). Klik deze aan even vervolgens in het plaatje de plek aan waar de tekst moet komen te staan. Nu kun je de tekst die je wilt typen.

De 3D effecten worden gedaan met Blending Options (Overvloei Effecten). Wanneer je klaar bent met het typen van je tekst, zie je rechts een kader met daarin je layers (lagen). Daar staat ok de layer met (een gedeelte van) de tekst die je zojuist getypt hebt. Klik hier met de rechter muisknop op en kies voor Blending Options (Opties voor Overvloeien). Nu kun je met de verschillende mogelijkheden spelen. Voor de effecten van de voorbeelden gebruiken ze denk ik Drop Shadow en Bevel and Emboss.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt leren de banners zelf aan te passen moet je om te beginnen de bewuste vriend om de originele psd-bestanden vragen. Daar zal waarschijnlijk wel een prijskaartje aan hangen. Zeker gezien het soort site dat je hebt; een commerciële nieuws-site.

2. Heb je die eenmaal, dan moet je die openen in Photoshop en alle lagen open zetten.
3. Dan zoek je de lagen op waar een T in staat. Dat zijn de text lagen.
4. Daar selecteer je er 1 van zodat ie blauw wordt.
5. Zet het oogje ervoor uit en let op welke text UIT gaat. Is dat de text die je wilt aanpassen,
6. kies dan in de toolbar de T om de text te bewerken.
7. Zet je cursor nu IN de text die je wilt bewerken.
8. Tik de text die je wilt hebben en haal daarna pas de overige tekst weg. Je behoud dan 100% zeker alle tekst-effecten die er al gemaakt waren, dus ook de 3D-effecten.
9. Sla de banner als psd op onder de naam van de adverteerder en een datum.
10. geef Photoshop opdracht om het bestand in Adobe Image Ready te openen. In Image Ready kun je een animatie maken van de banner. Dat heeft de vriend van je ook gedaan.

Wil je daar ook uitleg over dan moet je even een nieuwe vraag stellen, want het verhaal wordt hier anders te lang.
Bovendien zijn er meerdere manieren om van een psd een animatie te maken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Die P2000 advertentie lijkt me trouwens met een powerpoint achtig programma gemaakt te zijn.
Maar ik vermoed dat je de rechterbanner wilt aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zijn websites waar je dit online kunt doen.
Een heel goede vind ik die van de onderstaande link.
Vergeet bij het maken van de logo niet het vakje "Tranparent" aan te vinken.
Eventueel kun je er twee maken en deze samenvoegen in bijvoorbeeld Photoshop.
Met een trialversie van Fonttwister kom je ook een heel eind.
Succes met je zoektocht.