Ik wil een PDF bestand in een hoverwindow met gebruik van on.click. Kan dit en hoe?

met hover window bedoel ik een soort van pop up window die je vaak op sites ziet met foto's: klik op een kleine foto en er opent een nieuwe kleine pop up box over de huidige pagina met daarin de foto (meestal heb je dan ook de mogelijkheid om vanuit die box naar links en rechts te gaan om meer fotos te zien). Maar ik wil dit dus met een pdf bestand.

Alvorens excuses als ik foute termen erin heb gegooid, en bedankt voor uw reactie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

bumpbox kan dit doen. Bumpbox is eeen variatie van lightbox, wat jij als een popup window omschrijft.

http://www.artviper.net/website-tools/bumpbox-lightbox.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hangt aan de onClick (of evt. onMouseover wat eigenlijk meer "hover" is) een stukje Javascript wat een nieuw venster opent, met daarin het betreffende PDF-bestand.

Google op "javascript new window" voor voorbeelden zoals deze:

http://www.quirksmode.org/js/popup.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed begrijp wil je dus een link hebben, waarop je kunt klikken, waarna een pdf in een nieuw klein venster opent.

Daar vanuit gaande heb je het volgende daarvoor nodig:

- in de body van je pagina, mits dit een html pagina is, zet je voor de link naar je pdf het volgende, (en vul dit aan met jouw gegevens) maar let op dat je na het =teken geen spaties zet en let op de komma's en aanhalingstekens:

onClick=
window.open
(‘http://www.domein.en/padWaar/dePDFstaat.pdf’,
‘naamVanHetNieuwTeOpenenVenster’,
‘heigth=100px,width=400px’)>

Zet dan de link naar de pdf hier

- en sluit af met dus.

Wil je het venster kleiner of groter, varieer dan met de properties height en width.

Veel plezier.

Deze door jouw gevraagde functie heeft overigens niet zo veel te maken met de box waarin je links en rechts andere foto’s ziet verschijnen. Het kan er wel mee, maar die box is daar te ingewikkeld voor. Overkill heet dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Jelle. De vraagsteller legt inderdaad aan de hand van iets als lightbox uit wat de bedoeling is.
En eindigt met "Maar ik wil dit dus met een pdf bestand."
Daaruit heb ik opgemaakt dat er 1 pdf bestand is dat in een browservenster moet op poppen bij een onClick.
De persoon is niet ingewijd in de technieken op het wwweb gebruikt. Dat geeft hij of zij ook aan in de slotopmerking. Maar 't is best hoor. Net hoe je de vraag interpreteert.
(En die minnetjes vindt ik nog steeds een dom systeem. Is niemand bij gebaat. Dus ik weiger ze uit te delen.)