Hoe converteer je een speciaal karakter naar iets dat html kan lezen in C#?

Ik weet niet hoe ik mijn vraag beter kan definiëren, maar ik ben een applicatie aan het maken waarbij ik een mail stuur die in html geschreven is. Nu staan er ook variabelen in die mail, maar als die variabele bijvoorbeeld is, dan zou de rest van mijn mail doorstreept zijn.

Hoe zorg ik ervoor in C# dat dit wordt vertaalt naar van die rare karakter combinaties die een browser zelf omzet naar het gewenste teken?

(Dus dat als ik er een " in zet, hij dat omzet naar ")

Ik geloof dat ik ooit zoiets teken kwam tijdens het experimenteren. Zoiets als string.toHtmlCoding() ofzo. (string.toHtmlCoding() slaat nergens op, maar het moet zoiets zijn.)

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb nog even doorgezocht en heb gebruik gemaakt van de volgende functie:
string TestString = "\"This is a .\'";
string EncodedString = System.Net.WebUtility.HtmlEncode(TestString);

De uitkomst is:
"This is a <Test String>.'

Desalniettemin, bedankt voor het meedenken rose. :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je kunt deze functie gebruiken:

public string HTMLEncodeSpecialChars(string text)
{
System.Text.StringBuilder sb = new System.Text.StringBuilder();
foreach (char c in text){
if(c>127) // special chars
sb.Append(String.Format("&#{0};",(int)c));
else
sb.Append(c);
}
return sb.ToString();
}

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je gebruikt Server.HtmlEncode (ik neem aan dat het in ASP.NET is)
rose