Mag ik een thema gebruiken op mijn website, waar ik puur en alleen informatie over mijzelf en mijn portfolio opzet, zonder voor dit thema te betalen?

Een vriend van mij heeft een Wordpress thema gedownload en aan mij gegeven, maar dit is een commercieel thema.

Mijn vraag dus: Mag ik dit thema gebruiken op mijn website, waar ik puur en alleen informatie over mijzelf en mijn portfolio opzet, zonder voor dit thema te betalen?

Toegevoegd na 1 dag:
Voor de extra duidelijkheid: Dit is GEEN thema wat in de wordpress database zelf staat, dit is een thema gemaakt door een externe organisatie die zijn/haar thema's verkoopt.

Eigenaar: ElegantThemes

Maar ik weet dus niet of dit mag, als je 'm alleen voor persoonlijke doeleinden gebruikt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Eigenlijk weet je het al. Nee, dat is niet toegestaan, tenzij je nadrukkelijk toestemming hebt van de rechthebbende.
rose
12 jaar geleden
Als het thema vrij te gebruiken is (is wel aangegeven, als dat zo is), dan is het geen probleem.

Lijkt me wel dat dat zo is, waarom zou je het anders downloadbaar op internet zetten, als je niet wil dat anderen het gebruiken.
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Ik neem aan dat met 'commercieel thema' bedoeld wordt dat het niet gratis is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en het is blijkbaar niet downloadbaar: hij heeft het via een vriend gekregen...
Ja dat mag. Wordpress is vrijgegeven onder GPL-licentie.

GPL staat voor GNU public library. Er zitten een paar versiespecifieke voorwaarden aan die je in de bron kunt nalezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt echter niet voor themas die in een commerciele licentie gegeven worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordpress is gpl, maar dat geldt niet per se voor thema's die erbij gekocht(!) worden.