Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een thema gebruiken op mijn website, waar ik puur en alleen informatie over mijzelf en mijn portfolio opzet, zonder voor dit thema te betalen?

Een vriend van mij heeft een Wordpress thema gedownload en aan mij gegeven, maar dit is een commercieel thema.

Mijn vraag dus: Mag ik dit thema gebruiken op mijn website, waar ik puur en alleen informatie over mijzelf en mijn portfolio opzet, zonder voor dit thema te betalen?

Toegevoegd na 1 dag:
Voor de extra duidelijkheid: Dit is GEEN thema wat in de wordpress database zelf staat, dit is een thema gemaakt door een externe organisatie die zijn/haar thema's verkoopt.

Eigenaar: ElegantThemes

Maar ik weet dus niet of dit mag, als je 'm alleen voor persoonlijke doeleinden gebruikt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
784

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Eigenlijk weet je het al. Nee, dat is niet toegestaan, tenzij je nadrukkelijk toestemming hebt van de rechthebbende.
(Lees meer...)
rose
12 jaar geleden
Als het thema vrij te gebruiken is (is wel aangegeven, als dat zo is), dan is het geen probleem.

Lijkt me wel dat dat zo is, waarom zou je het anders downloadbaar op internet zetten, als je niet wil dat anderen het gebruiken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Ik neem aan dat met 'commercieel thema' bedoeld wordt dat het niet gratis is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en het is blijkbaar niet downloadbaar: hij heeft het via een vriend gekregen...
Ja dat mag. Wordpress is vrijgegeven onder GPL-licentie.

GPL staat voor GNU public library. Er zitten een paar versiespecifieke voorwaarden aan die je in de bron kunt nalezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt echter niet voor themas die in een commerciele licentie gegeven worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordpress is gpl, maar dat geldt niet per se voor thema's die erbij gekocht(!) worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding