C++ is een combinatie van C (dus snel) en objecten. Als je dus je probleem in termen van objecten (of lossen onderdelen) kunt beschrijven en je hebt rekenkracht nodig, dan zou je goed voor C++ kunnen kiezen. De drie dingen waar je in C++ *zelf* op zult moeten letten zijn:
- geen ongeldige pointers (NULL/oude waarde) gebruiken
- niet buiten een array schrijven
- geen memory leaks (new/delete) veroorzaken
Met name dat laatste punt wordt al snel een kopzorg. Als snelheid niet cruciaal is zou Java dan een beter oplossing kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor het schrijven van computerprogramma's.
In correspondentie schiet je er verrekte weinig mee op, en ook voor boeken is de afzetmarkt beperkt.
Maar als je het beheerst, weet je ongetwijfeld ook precies wat je er mee doen kunt. Besturingssystemen programmeren bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De programmeertaal C++" behandelt haast alle onderdelen van C++. Als echt lesboek voor beginners is het niet heel erg handig, want er zit niet echt een 'stap voor stap' structuur in. Wel is het een heel erg handig naslagwerk voor gevorderden C++ers, of voor beginners die heel erg gemotiveerd zijn en niet per se stap-voor-stap instructies nodig hebben. Ik ben erg tevreden over dit boek, het was soms wat lastig te volgen doordat er moeilijke voorbeelden werden gebruikt met onderdelen er in die nog niet behandeld waren (tenzij je al door het boek heen had gebladerd en daar dingen uit hebt geleerd), maar ik hou juist wel van wat complexere dingen en dingen zelf uitzoeken. Een aanrader voor iedereen die heel graag C++ wil leren, of voor alle gevorderden C++ers die een naslagwerk kunnen gebruiken!