Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je (op internet) rechten vrije foto's vinden?

Dus voor afbeeldingen die je zonder problemen kan gebruiken in presentaties / internetsites / rapportgaes etc..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

de naam van hetgene wat je zoekt in google intikken, dan afbeeldingen. Als ze auteursrechtelijk beschermd zijn, dan zijn ze niet te kopieëren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de site van Microsoft Office. Daar haalde ik altijd de foto`s vandaan bij het maken van een presentatie. Let er wel op dat je het filter goed insteld (alleen foto`s), anders krijg je ook tekeningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de afbeeldingen die je op internet kunt vinden zijn volgens mij niet-commercieel te gebruiken zolang je de bron maar in je presentatie vermeld. Wil je zekerheid dan even contact opnemen met Buma/Stemra
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook op Flickr kun je zoeken op vrije foto's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja Flickr Creativecommons

En KBelg voordat je dit een duim naar beneden geeft, verduidelijk je je vraag dan eerst?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij kan je het beste op zoek gaan naar "Stock Photos"

Dit zijn foto's voor algemeen gebruik, vrij voor iedereen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een van de mogelijkheden zou wikipedia kunnen zijn. Als je daar een foto uit eigen bezit plaatst moet je afstand nemen van de rechten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.sxc.hu/

Enorm groot aanbod, goede kwaliteit foto's. Groot deel is gratis...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geen stockfoto's, die zijn hardstikke duur :-) Wikipedia, commons.wikiepedia.org zijn natuurlijk de bekendste. Er komen echter steeds meer sites, ook op picasa zijn nu vrij bewerkbare en reproduceerbare foto's te vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding